مسی از روزاریو تا توپ طلا + بیوگرافی و عکس

لیونل مسی، مهاجم و هافبک تیم ملی فوتبال آرژانتین و بارسلونا و یکی از بازیکنان ماندگار فوتبال جهان، ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ متولد شد.

به گزارش ایمنا لیونل آن درس مسی، بازیکن شماره ۱۰ تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، با قد ۱۶۹ در زمین فوتبال مهندسی می‌کند. زاویه‌های دقیق پاس‌های مسی و شوت‌های دقیق به طاق دروازه حریف، نشان دهنده هوش و ذکاوت اوست.

دوران کودکی و نوجوانی مسی

لیونل آندرس «لئو» مسی کوچیتینی معروف به لئو مسی، ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو به دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی کارگر کارخانه و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. مسی از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربی‌اش بود. لیونل مسی در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز، تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت، رفت.

مسی ۱۱ ساله بود که تیم معروف ریور پلاته به جذب او علاقه نشان داد ولی نمی‌توانست هزینه‌های درمان مشکل هورمون رشد او را پرداخت کند. همان موقع بود که کارلوس رکساچ، مدیر باشگاه بارسلونا، با مسی و پدرش وارد مذاکره شد. باشگاه بارسلونا به شرط اینکه مسی با خانواده‌اش به اسپانیا مهاجرت کنند حاضر شد هزینه‌های درمانی او را نیز بپردازد.

مسی

مسی و بارسلونا

مسی از سال ۲۰۰۰ وارد باشگاه بارسلونا شد و تا سال ۲۰۰۴ در تیم‌های رده سنی ۱۴، ۱۵ و تیم C بارسلونا بازی کرد. یکسال بعد فرانک رایکارد، مربی تیم بزرگسالان بارسلونا او را در مقابل اسپانیول و در لالیگا به میدان فرستاد.

مسی در سال ۲۰۰۵، طی قراردادی تا سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیکن تیم اول بارسلونا به کار گرفته شد. مسی در همان سال تابعیت کشور اسپانیا را گرفت تا مجوز حضور در لیگ دسته اول کشور اسپانیا، لالیگا، را دریافت کند.

مسی در اواخر فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ با مصدومیت پارگی ران مواجه شد ولی بارسلونا در آن فصل قهرمان لالیگا شد. مسی در آن فصل در مجموع ۱۷ بازی در لالیگا, ۶ بازی در لیگ قهرمانان و ۲ بازی در کوپا دل ری انجام داد و ۸ گل نیز به ثمر رساند.

مسی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸،، بعد از خروج رونالدینیو از باشگاه بارسلونا بلافاصله پیراهن شماره ده او را بر تن کرد.

مسی

مسی در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بعد از کاکا و رونالدو بر پله سوم بهترین بازیکن سال اروپا ایستاد و در رقابت برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۰۷ فیفا بعد از کاکای برزیلی دوم شد.

مسی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ با گلزنی مقابل شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان، به عنوان بهترین گلزن تمام ادوار بارسلونا در مسابقات یک فصل لقب گرفت.

بارسلونا با حضور مسی در فصل‌های ۲۰۰۶–۲۰۰۵، ۲۰۰۹–۲۰۰۸، ۲۰۱۰–۲۰۰۹، ۲۰۱۱-۲۰۱۰، ۲۰۱۳–۲۰۱۲، ۲۰۱۵–۲۰۱۴، ۲۰۱۶–۲۰۱۵، ۲۰۱۸–۲۰۱۷ و ۲۰۱۹–۲۰۱۸ قهرمان لالیگا شد.

مسی با ۳۵ هت تریک برای بارسلونا بیشترین آمار هت تریک را نیز در کارنامه خود دارد.

مسی و تیم ملی آرژانتین

مسی از سال ۲۰۰۴ برای تیم ملی جوانان آرژانتین به میدان رفت و در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین را انجام داد. مسی در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ حضور داشت. همچنین در کوپا آمریکا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ با بارسلونا به نایب قهرمانی رسید.

مسی

در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ بارسلونا در آخرین دیدار خود مقابل نیجریه با پاس گل مسی توانست قهرمان آن دوره شود. مسی در سال ۲۰۱۴ با بارسلونا نایب قهرمان جام جهانی شد.

جدایی مسی از تیم ملی آرژانتین

مسی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکای قرن مقابل شیلی بخاطر چهار سال ناکامی گفت که بازی در تیم ملی برای او تمام شده است.

زیباترین گل مسی

زیباترین گل مسی شاید گل فوق‌العاده او، ۱۳ سال پیش برابر ختافه بود که یادآور گل ستاره سال‌های دور تیم ملی آرژانتین مقابل انگلیس بود.

مقایسه افتخارات مسی و رونالدو

  • مسی ۱۰ قهرمانی لیگ و رونالدو ۶ قهرمانی در کارنامه خود دارد.
  • مسی ۶ قهرمانی کوپا دل ری و ۷ سوپرجام اسپانیا را دارد. رونالدو با ۲ کوپا دل ری و ۲ سوپرجام اسپانیا پایین‌تر از مسی قرار دارد.
  • مسی ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد ولی رونالدو ۵ تا.
  • مسی ۳ جام از مسابقات باشگاه‌های جهان را کسب کرده ولی رونالدو ۴ جام از آن دارد.
  • مسی با ۶ توپ طلای بهترین بازیکن جهان و ۶ کفش طلای اروپا در مقابل رونالدو با ۵ توپ طلای بهترین بازیکن جهان و ۴ کفش طلای اروپا از نظر جوایز کسب شده برتر است.
  • مسی در ۸۲۳ بازی، با آمار ۲۷۵ پاس گل بالاتر از رونالدو با ۲۱۹ پاس گل در ۹۶۲ بازی قرار می‌گیرد.
  • تعداد کل گل‌های ملی و باشگاهی مسی ۶۹۷ و رونالدو ۷۲۵ تا است.

مسی

مقایسه مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو مسی
۴ گل فینال ۲ گل فینال
۴ قهرمانی ۴ قهرمانی
۱۴۳ بازی ۱۱۸ بازی
۱۱۰ گل ۹۷ گل

لیونل مسی چه دینی دارد؟

لیونل مسی یک مسیحی کاتولیک است ولی چندی پیش شایعات و اخبار کذبی مبنی بر مسلمان بودن او پیچیده بود.

مسی

مرگ مسی

خبر مرگ مسی بر اثر سکته قلبی چندسال پیش در یک سایت خارجی منتشر شد که باعث رنجش خاطر هواداران وی شد. این سایت ضمن عرض پوزش به مخاطبان خود اعلام کرد که سایت آنها هک شده بود.

کامنت مسی برای آرات حسینی

آرات حسینی با انتشار ویدئویی از خودش در حال اجرای حرکت قیچی برگردان و روپایی و آوردن نام مسی توجه رسانه‌های بزرگ فوتبالی در اینستاگرام را به خود جلب کرد.

مسی

لیونل مسی نیز برای او کامنت گذاشت: متشکرم، کلاس بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تأثیر قرار گرفتم، در آغوش می‌کشمت.

رضا پرستش بدل ایرانی مسی

رضا پرستش ۲۸ ساله بخاطر شباهت عجیبی که به مسی دارد، این روزها به عنوان معروف‌ترین بدل مسی در دنیا شناخته می‌شود.

مسی

سگ مسی

مسی یک سگ گران قیمت و بزرگ از نژاد پیت بول دارد.

مسی

ثروت مسی

ثروت مسی به ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد و او ماهانه ۸.۳ میلیون یورو از باشگاه اسپانیایی بارسلونا کسب درآمد دارد که با یک تخمین ساده به رقمی سالانه حدود ۱۰۰ میلیون یورو می‌رسد. به غیر این درآمد، لیونل مسی از راه تبلیغات در فضای مجازی هم پولی بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو به جیب می‌زند، ضمن اینکه یکی از مدل‌های تبلیغاتی برندهای مطرح دنیا همچون آدیداس و پپسی به حساب می‌آید.

مسی اعتقاد دارد که بهترین ماشین‌هایی که داشته شامل مازراتی GranTurismo MC STRADALE، فراری F430 اسپایدر و آئودی R8 Spyder . بوده است.

مسی

مسافرت‌های لوکس به سواحل زیبا در کشورهای اروپایی و آمریکایی گران‌ترین بخش خوش‌گذرانی‌های لیونل مسی و خانواده‌اش است.

مسی چندین خانه در آرژانتین و اسپانیا دارد که خانه شبیه توپ فوتبال او در بارسلون زبان زد خاص و عام است.

خانواده مسی

همسر مسی آنتولا روسوزو و سه فرزندش تیاگو و متیو و چیرو هستند.

مسی

انیمیشن زندگی نامه مسی

این انیمیشن کوتاه از تولد تا ستاره شدن مسی و سختی‌ها و مشکلات سر راه او را به خوبی نشان می‌دهد.

 
 

کد خبر 430186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.