کرونا ویروس چه مدت در بدن افراد باقی می‌ماند؟ 

نتایج بررسی‌های اخیر توسط محققان نشان می‌دهد که افراد مبتلا به علائم خفیف بیماری کرونا بر خلاف دیگران تا مدت‌ها درگیر اثرات این بیماری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از موارد مربوط به شیوع ویروس کرونا تأثیر متفاوت آن روی افراد مختلف است. در حقیقت بیماران مبتلا به ویروس کرونا را می‌توان به سه گروه بدون علامت، افراد دارای علائم خفیف و شدید تقسیم بندی کرد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا، بدون علامت یا خفیف هستند. معمولاً این افراد با گذشت دو هفته از آغاز مراحل درمان، بهبود پیدا می‌کنند؛ البته افراد زیادی نیز وجود دارند که ماه‌ها درگیر علائم طولانی مدت ابتلای کرونا هستند.

گروهی از محققان هلندی به منظور بررسی وضعیت بیماران مبتلا به علائم خفیف بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها داده‌های سلامت ۱۶۲۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا را با میانگین سنی ۵۳ سال تحت نظر قرار دادند و تأثیرات بلند مدت این بیماری را گزارش کردند. ۹۱ درصد این افراد در بیمارستان بستری نبودند و در گروه بیماران دارای علائم خفیف قرار داشتند. تقریباً ۸۸ درصد بیماران دچار احساس خستگی شدید و مداوم بودند، ۴۵ درصد آن‌ها احساس فشار در قفسه سینه را تجربه کردند، ۳۶ تا ۴۰ درصد بیماران دچار سردرد و درد عضلانی شدند و در نهایت ۳۰ و ۲۹ درصد افراد به ترتیب از ضربان قلب بالا و سرگیجه رنج می‌بردند.

هنوز دلیل قطعی تأثیرات طولانی مدت بیماری بر برخی بیماران مشخص نشده است. گروهی از متخصصان معتقد هستند که ویروس کرونا در بدن بعضی افراد برای مدت زمان نامعلومی نهفته باقی می‌ماند و پس از فعال شدن باعث تشدید علائم بیماری در آن‌ها می‌شود.

کد خبر 430097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.