تدابیر ویژه برای تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از تدابیر ویژه برای تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز در این منطقه خبر داد و گفت: یکی از راهکارها افزایش تعداد تانکر در محل‌های فاقد لوله‌کشی فضای سبز بوده است.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، کشور با بحران جدی کمبود آب مواجه شده است از این رو در منطقه دو شهرداری جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز عمومی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی افزود: از جمله تدابیر در نظر گرفته شده برای تأمین آب مورد نیاز، افزایش تعداد تانکر در محل‌های فاقد لوله‌کشی فضای سبز، توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای، افزایش تعداد نیرو جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز، لایروبی رفیوژ و باغچه جهت افزایش نفوذ آب، ساخت دو منبع ذخیره آب، خریداری پساب و اتصال آن به شبکه آبرسانی فضای سبز منطقه و جایگزینی گیاهان با نیاز آبی کم بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جهت افزایش ذخیره آبی منطقه دو، منبع جدیدی با ظرفیتی حدود ۳۵۰۰ متر مکعب در کنار منبع ژئو ممبران اول با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال احداث شد و همزمان با روز درختکاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با توجه به تکمیل ایستگاه پمپاژ تا پیش از آغاز تابستان، زمان بهره‌برداری کامل از خط انتقال آب از منبع ژئو ممبران جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز در روزهای آغازین تابستان پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: حجم منبع ژئو ممبران حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب و پمپاژ آب آن از تصفیه خانه ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که از تصفیه خانه فاضلاب شاهین‌شهر به وسیله پمپ از لوله ۴۰۰ اینچی آب وارد منبع ژئو ممبران می‌شود و از طریق پمپاژ از این منبع، فضای سبز مناطق دو و ۱۲ آبیاری می‌شود.

وی افزود: از استخر ذخیره آب تا دانشگاه صنعتی هفت هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری با قطر ۲۰۰ میلی‌متر انجام شده و از آن به فضای سبز حاشیه جاده آزادگان، کوی پرتو، جنگل‌کاری ۳۰ هکتاری و ۱۰۰ هکتاری در منطقه دو انشعاباتی داده شده است.

حقانی خاطرنشان کرد: نقطه پایانی این اتصالات، لوله میدان استقلال است که از آنجا به کلکتور خیابان امام خمینی وصل شده و در مواقع بحرانی در تأمین آب شبکه آبرسانی فضای سبز کمک می‌کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه یکی از مناطقی است که زمین‌های بایر و کشاورزی زیادی دارد و شهروندان ساکن در این منطقه از ساماندهی نکردن مناسب یا رسیدگی آن گلایه‌هایی داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کاربری زمین‌ها کشاورزی است، شهرداری مجاز به دیوارکشی و اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها نیست، با این حال در صورت ریخته شدن نخاله داخل زمین‌های مذکور، اقدام لازم از طریق شناسایی متخلفان و پاکسازی توسط شهرداری به عمل آمده است.

کد خبر 430019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.