تقدیر ویژه جشنواره پالم اسپرینگز برای ایران

درام بلژیکی_فرانسوی "ماتریوشکا"، مستند "قلب هنوز فعال است" و فیلم انیمیشن "بافت تو" به عنوان برندگان جوایز اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز معرفی شدند؛ همچنین "شهربازی" محصول مشترک ایران و کانادا ساخته کاوه مظاهری تقدیر ویژه دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روایتی، جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۰ برندگان این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه خود را شب گذشته معرفی کرد. نزدیک به ۳۳۲ فیلم کوتاه به این جشنواره ارسال شد و در نهایت آثار برگزیده توسط هیأت داوران انتخاب شدند. این جشنواره مورد تأیید آکادمی است و برخی از برگزیدگان آن می‌توانند شانس رقابت در بخش فیلم کوتاه اسکار را نیز داشته باشند.

جایزه اصلی پالم اسپریتگز ۲۰۲۰ شامل هدیه پنج هزار دلاری به فیلم "ماتریوشکا" ساخته برانگری مک‌نیس رسید که درباره یک نوجوان ۱۶ ساله است که با مادرش زندگی می‌کند.

جایزه بهترین مستند را "قلب هنوز فعال است" ساخته ساوانا لیف و تیلور راسل به خانه برد. این مستند درباره پنج زن و تلاش آنها برای تامین زندگی فرزندان‌شان در چرخه‌ای از بی‌خانمانی، اعتیاد و غفلت است که به دلیل بررسی گسترده و صمیانه زندگی مادران در بحران این جایزه را دریافت کرد.

جایزه هزار دلاری بهترین انیمیشن کوتاه این جشنواره به "بافت تو" به کارگردانی جوزفین لوهار سلف از بریتانیا رسید. این اثر درباره یک خیاط بیست و چند ساله و جزئیات کار او و ارتباطش با هویتش است.

ایران نیز در این جشنواره سهم داشت. در بخش جوایز ویژه داوری "زبان‌ها" از نروژ به کارگردانی ماریا بال نانگو و اینگیر بال بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی شد و در همین بخش "شهربازی" محصول مشترک ایران و کانادا ساخته کاوه مظاهری تقدیر ویژه دریافت کرد.

همچنین در بخش بهترین فیلم بالای ۱۵ دقیقه "حق تولد" ساخته اینبار هورش برگزیده شد. بهترین فیلم دانشجویی را نیز انیمیشن کوتاه "دختر" ساخته داریا کاشچوا محصولی از جمهوری چک رسید.

در مجموع در سه بخش این مسابقه ۳۸ اثر برگزیده انتخاب شد.

کد خبر 429981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.