مصرف برق استان اصفهان افزایش ۱۳ درصدی داشته است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: مصرف برق استان با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است و اگر همکاری و مشارکت مشترکان در کاهش مصرف نباشد به نقطه بحرانی قرمز و ایجاد خاموشی‌های گسترده می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ثقفی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: اگر همکاری و مشارکت مشترکان در کاهش مصرف نباشد به نقطه بحرانی قرمز و ایجاد خاموشی‌های گسترده در استان می‌رسیم.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان اصفهان یک میلیون و ۵۰۰ مشترک خانگی دارد، افزود: ۹۰ درصد مشترکان خانگی هستند و تنها ۳۰ هزار مشترک دیماندی (صنعتی و کشاورزی) داریم که این مشترکان دو سوم مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان، تصریح کرد: از بین ۳۰ هزار مشترک دیماندی تنها ۱۰ هزار مشترک توافق نامه همکاری در کاهش مصرف با شرکت برق را داشته‌اند، اظهار کرد: طبق این توافق نامه مشترکان بخش دیماندی (صنعتی و کشاورزی) موظف هستند در ساعات ۱۲ تا ۱۶ عصر کاهش مصرف داشته باشند که تا به حال دو هزار و ۹۰۰ مشترک صنعتی، دو هزار مشترک تجاری و اداری و پنج هزار مشترک کشاورزی این توافق نامه همکاری را برقرار کرده‌اند.

طرح‌های مختلف کاهش مصرف برق در صنعت و کشاورزی

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان ۱۰ هزار مشترک بخش کشاورزی دارای چاه آب وجود دارد، گفت: این مشترکان در صورت برقراری توافق نامه موظف هستند موتور چاه خود را در ساعات ۱۲ تا ۱۶ عصر که ساعت پیک مصرف وسایل سرمایشی است خاموش کنند که به ازای این اقدام می‌توانند علاوه بر رایگان شدن برق مصرفی ۱۵ درصد برق مصرفی خود را تخفیف بگیرند که این مبلغ در قبوض برقشان محاسبه می‌شود.

ثقفی با اشاره به همکاری ۱۰۰ مگاواتی کشاورزان در کاهش مصرف برق در سال گذشته، تصریح کرد: برخی از استان‌ها با تمام کشاورزان خود این توافق نامه را برقرار کردند که نمونه بارز آن استان فارس است که در تمام طول سال این همکاری کشاورزان در کاهش مصرف برق برقرار است و امیدواریم در استان اصفهان هم این اتفاق در تمام طول سال بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعتی هم طرح‌های تشویقی متنوعی برای کاهش مصرف داریم، گفت: یکی از طرح‌ها در بخش صنعتی تعطیلی یک روز در هفته و جایگزینی آن با روز جمعه است که ملزم هستند ۷۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند تا از طرح‌های تشویقی استفاده کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان، تصریح کرد: طرح دیگری برای ایستگاه‌های سی ان جی داریم که در تیر و مردادماه بین ساعات پیک مصرف استان در ساعات ۱۲ تا ۵ عصر این ایستگاه‌ها ۲ ساعت تعطیل باشند و مصرف خود را به صفر برسانند که این طرح در برخی شهرستان‌ها که ایستگاه‌های سی ان جی نزدیک به هم دارد قابلیت اجرایی شدن دارد که سال گذشته از بین ۱۱۰ ایستگاه سی ان جی در استان ۶۰ ایستگاه این طرح را اجرا کردند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته شهرستان کاشان بیشترین همکاری در کاهش مصرف برق را داشته است، افزود: برای کاهش مصرف ادارات استان طرح اینترنت اشیا را تدوین کردیم که در این طرح یک قطعه کوچک سخت افزاری بر روی وسایل سرمایشی ادارات مانند کولرهای گازی نصب می‌شود که این قطعه از راه دور توسط شرکت برق هدایت می‌شود به نحوی که دستگاه پس از هر یک ساعت کار یک ربع ساعت خاموش می‌شود و در واقع این دستگاه از دور قابل کنترل است.

ثقفی در خصوص نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی، اظهار کرد: اغلب نیروگاه‌های کشور نیروگاه‌های حرارتی و دارای آلودگی هستند که نیروگاه‌های خورشیدی بدون آلودگی برق تولید می‌کنند و برای اینکه بخش خصوصی در تولید انرژی‌های پاک مشارکت کنند ساختار نیروگاه‌های خورشیدی طوری است که علاوه بر مقیاس بزرگ در مقیاس کوچک حتی بر روی بام منازل هم امکان اجرایی شدن دارد که برق تولیدی این نوع نیروگاه‌ها کیلوواتی هزار و ۴۵ تومان خریداری می‌شود که این رقم مبلغ خوبی برای تولید برق در این مقیاس است.

کد خبر 429881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.