عکس اشعه ایکس از جهان ثبت شد

محققان با استفاده از ۱۶۵ گیگابایت اطلاعات جمع آوری شده از هفت دوربین یک تلسکوپ، تصویری از جهان در طول موج اشعه ایکس ساختند.

به گزارش ایمنا، محققان با استفاده از تلسکوپ اشعه ایکس جدید "ای روزیتا" (eROSITA)، تصویری از جهان در طول موج اشعه ایکس ثبت کرده‌اند. این تصویر طی ۶ ماه ساخته شده است؛ در این مدت تلسکوپ مذکور به طور مداوم می‌چرخید تا بخش‌های مختلف آسمان را عکاسی کند.

تلسکوپ روی هر بخش از آسمان ۱۵۰ تا ۲۰۰ ثانیه تمرکز کرد و این امر سبب شد دقت اندازه گیری فوتون‌ها بین ۲تا۶ درصد باشد. اطلاعات به دست آمده به یک تصویر کد گذاری شده با رنگ تبدیل شد تا تمایز میان انرژی فوتون‌ها را نشان دهد.

تلسکوپ "ای روزیتا" سال گذشته همراه یک تلسکوپ اشعه ایکس دیگر آغاز به کار کرد. این تلسکوپ اشعه‌های ایکس با انرژی کمتر را بررسی می‌کند و می‌تواند قسمت وسیعی از آسمان را رصد کند؛ به همین دلیل ابزار مذکور توانسته تصویری خارق العاده بسازد.

پیتر پردل، محقق ارشد تلسکوپ "ای روزیتا" در انستیتو مکس پلانک برای فیزیک فرازمینی در بیانیه‌ای می‌گوید: این تصویر از کل آسمان شیوه نگرش ما به جهان را تغییر می‌دهد. برای ساخت این تصویر، بیش از ۱۶۵ گیگابایت اطلاعات از هفت دوربین این تلکسوپ جمع آوری شد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 429823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.