نامگذاری یک چهارراه به نام "پزشک" در اصفهان

با تصویب شورای شهر اصفهان تقاطع خیابان های چهارباغ بالا و نیکبخت در محدوده مناطق پنج و شش شهرداری اصفهان با تصویب شورای شهر به نام چهارراه پزشک نامیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان دو لایحه مربوط به نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری مطرح و بررسی شد.

تقاطع خیابان‌های چهارباغ بالا و نیکبخت در محدوده مناطق پنج و شش شهرداری اصفهان با تصویب شورای شهر به نام چهارراه پزشک نامیده خواهد شد.

همچنین به پاس قدردانی از ایثارگری‌های مدافعان سلامت، پیشنهاد نامگذاری تقاطعی به نام "پرستار" نیز مطرح شد که باید مراحل قانونی برای این نامگذاری طی شده و برای تصویب در یکی از جلسات آتی شورای شهر، در صحن علنی مطرح شود.

به درخواست خانواده شهدا و اهالی محله، در محدوده منطقه دو شهرداری، خیابان شهیدان غربی، خیابان ملت، اولین میدان به نام شهدای ولدان نامگذاری شد.

نام خیابان بیهقی به نشانی خیابان جی، میدان امام خمینی (ره)، از خیابان سلمان تا بزرگراه شهید آقابابایی نیز در این جلسه به تصویب رسید. این معبر بدون نام در منطقه ۱۵ شهرداری قرار دارد که به طول سه کیلومتر در آن خیابان‌سازی انجام شده و به نام خیابان بیهقی نامیده می‌شود.

با تصویب اعضای شورای شهر، تمام عرصه مجاور ناژوان به نشانی بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت در محدوده مناطق ۹ و ۱۳ با هدف ایجاد وحدت در نام این منطقه، به نام بیشه ناژوان نامگذاری شد. این محدوده نام رسمی نداشت ولی در میان مردم به همین نام شناخته می‌شد.

در این جلسه نام چند کوچه نیز به تصویب رسید؛ در خیابان بعثت، مابین بلوار ایمان و خیابان ابوریحان، محله شاه‌پسند، خیابان گل یاس، کوچه گل یاس (۸) به نام ترنم، در بزرگراه ردانی‌پور، بعد از ابونعیم، کوچه شهیدان صادقی بعد از کوچه مهدی به نام کوچه لاله، در خیابان هشت بهشت کوچه شهید ابراهیم‌زاده جنوبی، منتهی به گذر شیخ علی خان، به نام کوچه شهید محمدحسین عبداللهی و در خیابان شیخ صدوق شمالی، کوچه آسیاب بین کوچه بهمن و بن‌بست خسروی‌مقدم به نام بن‌بست شهید محمدعلی هادی نامگذاری شد.

کد خبر 429749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.