سینماها باز شدند، خبری از فیلم‌ها نیست

سینماها کشور پس از چهار ماه تعطیلی صبح امروز (یکم تیرماه) بازگشایی شدند؛ اما دست سینما داران خالی تر از همیشه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی، سینماها در سراسر کشور بازگشایی شدند. زمانی که ستاد مقابله با بحران کرونا موافقت خود با بازگشایی سینماها را اعلام کرد، موجی از هیجان در بین سینماگران و حتی مخاطبان راه افتاد. این هیجان در بین سینماگران بیشتر بود و برخی برای اکران اول تیرماه زنبیل‌های خود را در صف گذاشتند.

با گذشت چند روز از این اتفاقات دو فیلم شاخصی که برای اکران در روزهای کرونایی داوطلب شده بودند یعنی "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" پا پس کشیدند و در دقیقه ۹۰ از اکران انصراف دادند. حتی تهدید سازمان سینمایی مبنی بر محرومیت شش ماهه فیلم‌هایی که از اکران تیرماه انصراف دهند هم مانع این دو اثر نشد.

با انصراف این دو فیلم در لحظات آخر بهار ۱۳۹۹ دست سینماها خالی شد، در واقع امید سینما داران برای جذب مخاطب در این شرایط سخت، دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف" بود. زمانی که در روز گذشته خبر انصراف فیلم پیمان قاسم‌خانی از اکران منتشر شد، بسیاری از مدیران سینما اعلام کردند که در این شرایط برنامه‌ای برای بازگشایی نخواهند داشت.

با این حال شب گذشته سازمان سینمایی اعلام کرد که بلافاصله برای جایگزین کردن دو فیلم انصرافی جلسه‌ای تشکیل خواهد داد. جلسه‌ای که هنوز خبری از برگزاری آن نیست و باید منتظر ماند و دید پس از انصراف رسول صدرعاملی و محسن چگینی آیا تهیه کننده‌ای حاضر است ریسک اکران در کرونا را بپذیرد.

برخی خبرها حاکی از جایگزین شدن فیلم "دینامیت" به کارگردانی مسعود اطیابی به جای "شنای پروانه" دارد، فیلمی کمدی که با هدف فروش خوب در گیشه ساخته شده است و شاید بتواند مخاطبان را به سینما بکشاند.

در این شرایط و با توجه به پروتکل‌هایی نظیر فروش تنها ۵۰ درصد از ظرفیت سالن، شاید حتی استقبال خوب مخاطبان هم نتواند آنطور که باید و شاید هزینه فیلم را برگرداند.

کد خبر 429716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.