شهرداری به دنبال تقویت ارزش‌های اصیل است

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به دنبال حفظ و تقویت ارزش‌های اصیل است، گفت: امروزه دیوارها نمی‌تواند مانع توسعه فرهنگی شود، بنابراین باید عاقلانه بیندیشیم و درست عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز _شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۹_ در جلسه مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی دو خانواده بزرگ هستند که هرکدام در راستای برقراری نظم و ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان نقش کلیدی دارند.

وی افزود: وقتی مأموریت دو دستگاه نیروی انتظامی و شهرداری استقرار نظم و ارائه خدمات به مردم است بهتر می‌توانند با همکاری و تعامل نقش و مأموریت خود را انجام دهند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه تعامل شهرداری و نیروی انتظامی باعث تسهیل در انجام امور شده است، تصریح کرد: قطعاً در سایه تعامل انجام امور روند آسان‌تری خواهد داشت.

نوروزی ادامه داد: اصفهان یک شهر مهم در کشور است که کار کردن در آن با پیچیدگی‌های خاصی همراه است؛ بنابراین دستگاه‌هایی که در یک راستا فعالیت دارند باید به کمک یکدیگر شتافته و وظایف محوله را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بخشی از وظایف شهرداری در حوزه ترافیک و مشترک با پلیس راهور نیروی انتظامی است، گفت: با روی کار آمدن معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری و رئیس‌پلیس راهور نیروی انتظامی، تعامل‌ها بهتر شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اعمال ماده ۱۰۸ هم برای شهرداری می‌تواند مفید باشد و هم امکاناتی را برای انجام بهتر فعالیت‌های پلیس برقرار کند؛ البته گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید که با تعامل و گفت و گو باید برای آنها چاره‌اندیشی کرد، زیرا حوزه شهری هر روز وسیع‌تر و خدمات آن متفاوت‌تر می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: حوادث گذشته نشان داد که مترو به راحتی در تیررس اخلالگران است؛ بنابراین می‌توان با همفکری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتر برای حفاظت از اموال شهر اقدام کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در جریان ناآرامی‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان (به قیمت آن زمان) به شهر خسارت وارد شد، گفت: در ناآرامی‌های آبان ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری در آتش سوخت و خسارت زیادی را به شهر و شهرداری وارد کرد زیرا برای خرید یک دستگاه اتوبوس در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشتیم در حالی که امسال فروشندگان اتوبوس برای هر دستگاه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت اعلام کرده‌اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: باید چاره اندیشی کرد تا اگر بار دیگر چنین اتفاقاتی رخ داد این حجم از امکانات شهری دچار خسارت نشود چرا که به مردم هزینه‌های زیادی تحمیل می‌شود و البته خسارات جبران‌ناپذیر خواهد بود.

وی با تأکید بر اجرای پروژه‌های شهری در موعد مقرر، افزود: تأخیر اجرای طرح‌ها می‌تواند خسارات عظیمی را به شهر وارد کند؛ البته شهرداری اصفهان در حوزه عمرانی فعالیت‌های وسیعی انجام داده است به طوری که در حال حاضر به صورت همزمان ۱۱ ایستگاه خط دو مترو و پروژه بزرگ رینگ چهارم در حال احداث است.

شهردار اصفهان گفت: اجرای بعضی از پروژه‌ها اشتراک مأموریت برای شهرداری و نیروی انتظامی محسوب می‌شود که امیدوارم با برگزاری این جلسات مسائل مربوط به آنها رفع شود.

نوروزی با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال آب ندادن به علف‌های هرز است و البته کار بسیار خوب و ارزشمندی است، تصریح کرد: شهرداری نیز در حوزه فرهنگی همین باور را داشته و معتقدیم با تدبیر و کار علمی و درک صحیح از واقعیات زمانه همچنین شناخت شرایط موجود در حوزه فرهنگی مسیری را دنبال کنیم که هزینه‌ای در جامعه نتراشیده و در کنار آن برای جوانان جاذبه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نوع نگاه ما به جامعه می‌تواند این مسائل را حل کند و البته نگاه فرمانده انتظامی استان اصفهان خوب، روشنفکرانه و گام بزرگ برای انسجام جهت رفع مسائل شهر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به دنبال حفظ و تقویت ارزش‌های اصیل است، اظهار کرد: نگران هستیم که جوانان دچار دام‌های متعدد نشوند؛ به هر حال دنیای کنونی دنیای متفاوتی است و فضای مجازی یک واقعیت محسوب می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: امروزه دیوارها نمی‌تواند مانع توسعه فرهنگی شود، بنابراین باید عاقلانه بیندیشیم و درست عمل کنیم.

وی با تأکید بر گفت و گو و هم اندیشی با کارشناسان در دانشگاه‌ها برای بررسی و رفع مشکلات، تصریح کرد: مسائل فرهنگی در انحصار یک عده نیست، بلکه یک مسئله فراگیر است و باید برای آرامش و آسایش مردم و خانواده‌ها گام برداشت.

شهردار اصفهان گفت: تفاهم نامه امضا شده اخیر بین شهرداری و نیروی انتظامی کار بزرگی بود، که اگر انجام شود یک بازی برد برد برای شهرداری و نیروی انتظامی است.

نوروزی با بیان اینکه باید بر روی حل مسائل و مشکلات معیشت و مسکن کارکنان نیروی انتظامی و شهرداری متمرکز شد، اظهار کرد: شهرداری تاکنون کمک‌های زیادی انجام داده، اما کارکنان آن از نظر امکانات مسکن در مضیقه هستند، از این رو معتقدم جلسه‌ای باید با حضور فرمانده انتظامی کشور، وزیر راه و شهرسازی، فرمانده انتظامی استان و شهرداری اصفهان برگزار و زمینی را برای تعاونی مسکن نیروی انتظامی و شهرداری در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار میلیارد تومان از بودجه شش هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری جذب شده است، افزود: جذب کامل شش هزار میلیارد تومان بودجه امسال با توجه به شرایط فعلی، کاری سخت و دشوار است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه شهرداری تاکنون به تمام قول‌هایی که داده، عمل کرده است، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام درآمدهای ناشی از فعالیت و خدمات رسانی فضاهای فرهنگی، رفاهی، ناژوان، شهر رویاها، کوه صفه، باغ پرندگان و باغ گل‌ها، از دست رفته است.

نوروزی ادامه داد: ناژوان در سه ماهه نخست سال می‌توانست ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما به دلیل شرایط به وجود آمده درآمدی نداشت در حالی که تمام هزینه‌های آن بر قوت خود باقی بوده است.

کد خبر 429659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.