احداث شهرک صنعتی در نصرآباد/برند سازی صنایع دستی عشایری

شهردار شهر نصرآباد با بیان اینکه عملیات زیرسازی ۳۰ هکتار زمین کارگاهی ایجاد شده در این شهر به اتمام رسیده است، گفت: ورودی این مجموعه کارگاهی آسفالت شده و کوچه‌های آن نامگذاری شده است، بالغ بر ۴۰ مجموعه کارگاهی نیز در آن شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا غلامرضایی پیش از ظهر امروز شنبه ۳۱ خردادماه در نشست خبری که در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نصرآباد در ۶۵ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد، از شمال به کوه کلاه قاضی، از جنوب به محدوده جرقویه علیا و از شرق به محمدآباد محدود می‌شود.

وی افزود: شهر نصرآباد یک شهر عشایری است که هفت هزار نفر جمعیت دارد، ۷۰ درصد از مردم آن عشایر و بقیه کشاورز و کارمند هستند.

شهردار شهر نصرآباد جرقویه خاطرنشان کرد: این شهر در منطقه محروم قرار دارد و ۴۵ درصد مردم آن تحت پوشش کمیته امداد هستند، سعی کردیم از طریق برنامه‌های اشتغالزایی و کارگاهی از میزان محرومیت شهر کاسته و درصد جمعیتی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، کمتر شود.

برند سازی صنایع دستی

غلامرضایی تصریح کرد: سال ۹۶ جشنواره عشایری را به صورت محدود در شهر نصرآباد برگزار کردیم و در سال‌های ۹۸-۹۷ نیز به صورت گسترده و در خود شهر نصرآباد، استان اصفهان و تهران جشنواره عشایری را با موضوع زندگی عشایری برگزار و محصولات آنان را برای برند سازی معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه قندان پارچه‌ای، توبره، نوعی کیف دستی و چادر عشایری نصرآباد در حال تبدیل به برند است، عنوان کرد: بهترین لبنیات شهر نصرآباد کشک، قره‌قروت و روغن حیوانی است، صنایع دستی نیز از قبیل قالیچه ذهنی که به صورت دستی بافته می‌شود و پشم مورد استفاده دارای رنگ گیاهی است، به عنوان محصول شهر نصرآباد شناخته شده است.

شهردار شهر نصرآباد جرقویه ادامه داد: جلسات متعددی با مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و با معاون وزیر در خصوص برند کردن فرش و صنایع دستی این منطقه برگزار شده است.

غلامرضایی افزود: در ورودی‌های شهر نصرآباد، المان‌های کشاورزی از جمله المان محصولاتی مثل خربزه و هندوانه و المان‌های عشایری آماده شده است و به زودی رونمایی می‌شود؛ سال گذشته نیز ۷۰۰ متر از مسیر ورودی شهر نصرآباد توسط معاون فرماندار وقت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ متر تأمین روشنایی و زیباسازی در سطح شهر انجام شده است، گفت: تابلو شهر نصرآباد آماده رونمایی است و میدان ورودی شهر نیز زیباسازی شده است که شهر نصرآباد را به خوبی معرفی می‌کند و در آینده نزدیک با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

فعالیت ۴۰ مجموعه کارگاهی در نصرآباد

شهردار شهر نصرآباد جرقویه با بیان اینکه عملیات زیرسازی ۳۰ هکتار زمین کارگاهی ایجاد شده در این شهر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: ورودی این مجموعه کارگاهی آسفالت شده و کوچه‌های آن نامگذاری شده است، بالغ بر ۴۰ مجموعه کارگاهی نیز در آن شکل گرفته است که به اشتغالزایی در شهر نصرآباد منجر می‌شود.

غلامرضایی تاکید کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که مجموعه زمین کارگاهی را در اختیار شهرداری قرار دهند تا زمینه برای اشتغال که یکی از تقاضاهای جوانان شهر است، ایجاد شود.

وی تصریح کرد: چند سال قبل با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر نصرآباد و برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان وقت استان و معاون استاندار، ۳۰ هکتار زمین از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اختیار شهرداری قرار داده شد.

شهردار شهر نصرآباد جرقویه افزود: مراسم کلنگ زنی این زمین برای تبدیل به مجموعه کارگاهی در هفته‌های آینده برگزار می‌شود و ۱۶۰ پلاک از مجموع پلاک‌های آن، زیرسازی و تحویل زوج‌های جوانی که زمین در اختیار ندارند، می‌شود.

غلامرضایی گفت: امکان دفع آب‌های سطحی برای شهر نصرآباد اهمیت زیادی دارد، زیرا سال‌های قبل و در پی وقوع بارندگی، از سمت جاده شهرضا و کوه‌های کلاه قاضی، مشکل دفع این آب‌های سطحی وجود داشت و موجب ایجاد سیل می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد کارهای لازم برای دفع آب‌های سطحی چه در داخل شهر و چه در بیرون شهر انجام شده است.

شهردار شهر نصرآباد جرقویه اظهار کرد: خرید تجهیزات و ماشین آلات برای شهر نصرآباد نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود؛ یک دستگاه ماشین مزدا و ماشین حمل زباله خریداری شده و خودروی آتش‌نشانی نیز تا ۱۵ تیرماه، همزمان با ولادت امام رضا (ع) در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

توسعه پایش تصویری شهر نصرآباد

غلامرضایی تصریح کرد: هشت دوربین مدار بسته در ورودی و خروجی شهر نصب شده است، حتی دوربین پلاک خوان نیز وجود دارد و در جلسه‌ای که با رئیس نیروی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، درخواست داشتند که این دوربین‌ها در اختیار مأموران پلیس نیز قرار بگیرد که در آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: تمامی مشکلاتی که در منطقه شهرضا به وجود می‌آید، هم از سمت جاده شهرضا و هم از سمت جاده محمدآباد با دوربین‌ها پلاک خوان قابل رصد و پیگیری است.

شهردار نصرآباد جرقویه تاکید کرد: شهرداری این شهر محروم است، مجموعاً ۱۰ میلیون تومان درآمد از شهرداری نداریم، اما با پیگیری‌هایی که شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در اصفهان و تهران داشته‌اند، از طریق معاونت عمران و فرمانداری اصفهان کمک‌های قابل توجهی شده است که توانسته‎ایم در نتیجه آن این طرح‌ها را در شهر اجرا کنیم، اما باوجود اینکه جزو شهرداری‌های محروم هستیم، حقوق پرسنل به تعویق نیفتاده و به روز هستیم.

غلامرضایی با اشاره به منبع آب فضای سبز شهر نصرآباد، تصریح کرد: خشکسالی در شرق اصفهان از سمت زیار تا شهرهای جرقویه، علیا و سفلی وجود دارد در سال گذشته سطح آب چاه عمقی این شهر به ۲۵۰ متر نیز رسید به همین دلیل سیستم آبیاری قطره‌ای را اجرا کردیم.

شهردار نصرآباد جرقویه افزود: منبع آبی را ایجاد کردیم که فضای سبز شهر و پارک از طریق این منبع که آب آن به واسطه بارندگی فصلی ذخیره می‌شود آبیاری شود، این منبع آبی نانو است، جرم، رنگ و بو نیز نمی‌گیرد و با وجود آن در سه ماه تابستان مشکلی از نظر آبیاری فضای سبز و قطع آب نداریم.

غلامرضایی اظهار کرد: شهرداری نصرآباد همچنان نماینده شهرداران شرق اصفهان است و در آینده با اخذ حکم و ورود به مجلس، نه تنها دغدغه‌های شهروندان این شهر بلکه مشکلات سایر شهرها را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ایستگاه سی ان جی در شهر نصرآباد، عنوان کرد: شهرداری برای تبدیل فشار این ایستگاه به ۲۵۰ با مشکل مواجه شده است، پیگیری‌هایی از طرف نمایندگان و مدیر عامل شرکت گاز انجام شده است، اما مدیریت شهری درخواست ورود سرمایه گذار به مجموعه را دارد؛ زیرا امکان ایجاد ایستگاه سی ان جی و گردشگری بین راهی در چهار هزار متر زمین در نظر گرفته شده به این منظور وجود دارد.

غلامرضایی تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیز برای احداث و تجهیز باغ بانوان شهر نصرآباد هزینه شده است؛ زیباسازی، آلاچیق، نصب وسایل تفریحی و ورزشی آن انجام شده است و تا ۲۰ روز الی یک ماه آینده افتتاح می‌شود و در اختیار بانوان آن منطقه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بودجه شهرداری نصرآباد، گفت: زمانی که عهده‌دار این سمت شدم، بودجه این شهرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما در سال ۹۷ به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ به سه میلیارد تومان افزایش یافت؛ لایحه بودجه شهرداری این شهر در سال جاری نیز بر اساس رقم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تنظیم شده که تاکنون حدود ۴۵ درصد از آن محقق شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بودجه به طور کامل محقق شود.

کد خبر 429620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.