۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
افزایش احتمال درگیری هند و چین

به دنبال مناقشه مرزی هند و چین که روز دوشنبه به یک درگیری خشونت آمیز بی‌سابقه میان دو کشور در دره گالوان واقع در شرق لاداخ تبدیل شد، هم اینک هر دو کشور درحال اعزام نیرو و تجهیزات بیشتری به این منطقه هستند.

به گزارش ایمنا، رسانه‌های هندی روز پنجشنبه نوشتند: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که هند و چین، نیرو و تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه مورد اختلاف در دره گالوان منتقل کرده‌اند.

این در حالی است که مذاکرات روز گذشته دو کشور در سطح فرماندهان ارتش بی‌نتیجه به پایان رسید.

همچنین روز چهارشنبه گذشته پس از دیدار "نارندرا مودی" نخست وزیر هند با "راجنات سینگ" وزیر دفاع و سایر مقامات نظامی این کشور، دهلی نو تمام نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است.

مقامات هندی اعلام کردند که دهلی نو بیش از ۱۵ هزار نیروی نظامی به همراه تجهیزات سنگین در مناطق مرزی و در منطقه مورد اختلاف لاداخ مستقر کرده است.

رسانه‌های هند همچنین از استقرار توپخانه‌های بیشتر در گذرگاه "گورگا" در نزدیکی دره گالوان خبر داده‌اند.

روز گذشته پس از آنکه چین اعلام کرد دره گالوان متعلق به این کشور است، "آنوراگ سریواستاوا" سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: اقدام به انتشار ادعاهای اغراق آمیز و بی‌اساس بر خلاف توافقات دو کشور است و هر دو طرف برای اجرایی کردن صادقانه اصول مورد تفاهم، توافق کرده‌اند.

آنورگ سریواستاوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هند و چین به صورت مداوم از طریق کانال‌های نظامی و دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در شرق لاداخ، با یکدیگر در ارتباط هستند. مذاکرات دو کشور در سطح فرماندهان ارتش همچنان ادامه دارد.

در میان تنش‌ها با چین، نیروی هوایی هند به دنبال خرید ۱۲ فروند جنگنده سوخو و ۲۱ فروند جنگنده میگ -۲۹ اس از روسیه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 429399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.