هشدار چین درمورد صدور قطعنامه ضد ایرانی

نماینده چین در نشست روز پنجشنبه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد که تصویب قطعنامه ضد ایرانی، نه تنها برجام بلکه نظام منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را از بین می‌برد.

به گزارش ایمنا، هوایشنگ دای جانشین سفیر چین در سازمان‌های بین المللی اظهار کرد: در شرایط کنونی حفظ و اجرای برجام بهترین راه برای حل پرونده اتمی ایران است.

وی خروج آمریکا از برجام را «قلدری یک‌جانبه» توصیف کرد که باعث بروز تنش‌ها شده و از این کشور خواست تا به اجرای تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بازگردد.

نماینده چین با اشاره به اینکه ایران در واکنش به سیاست فشار حداکثری واشنگتن، تعهداتش را در برجام به تدریج کاهش داد، یادآور شد: تهران همواره تصریح کرده که در صورت لغو تحریم‌ها و بهره‌مندی از مزایای برجام به این توافق بازخواهد گشت.

هوایشنگ دای ضرورت حل و فصل سریع اختلافات آژانس و ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: چین از وضعیت به‌وجود آمده متأسف است و نگرانی‌های مشروع ایران را درک می‌کند. ایران همواره از خود خویشتن داری نشان داده و به تعهداتش در چارچوب ان‌پی‌تی و توافقنامه‌های پادمانی پایبند بوده است.

وی تاکید کرد: کشورش با همکاری سایر طرف‌های برجام به تلاش برای حفظ این توافق ادامه داده و فعالانه مسیر حل و فصل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 429387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.