وزیر ارشاد در مراسم تشییع محمدعلی کشاورز چه گفت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع مرحوم استاد محمدعلی کشاورز ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده آن مرحوم و ملت ایران گفت: مرحوم استاد محمد علی کشاورز با ایران بود، با ایران زیست و تا پایان عشق به ایران همراهش بود و با این عشق زیست و با این عشق جان خود را تسلیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم استاد کشاورز و ملت ایران اظهار کرد: مرحوم استاد کشاورز در طول زندگی خود بر دو بال حرکت کرد، هنرمند پیشکسوت نامی ایران و انسانی ویژه، خاص و متعالی دو بالی بود که ترکیب این دو مرحوم کشاورز را اینگونه در دل مردم جای داد.‌‌‌‌‌
وی ادامه داد: در بخش هنر او با مسیری که پیمود به این درجه رسید، عشق او به هنر تا جایی بود که رشته‌های پول‌ساز را کنار و در فضای هنر سلوک کرد، دانش مرحوم استاد کشاورز در هنر ترکیبی و خاص و هنر کلاسیک و دانش آزاد ایشان را منحصر به فرد کرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدار سال گذشته با آن مرحوم تاکید کرد: در این دیدار انس استاد با کتاب را دیدم، ایشان علاوه بر دانش ترکیبی و کار با اساتید و همکاران بزرگ دانش اجتماعی نیز داشت، اینکه آن مرحوم سعی داشت همیشه نقش خوب ایفا کند بیانگر همین موضوع است .

صالحی توضیح داد: ترکیب این دانش‌ها برای استاد کشاورز قدرت خاصی را پدید آورد، اخلاق حرفه‌ای، پرکاری و پشتکار و همچنین ویژگی‌های دیگر ایشان را به نقطه‌ای رساند که امروز از آن تصویر می‌کنیم، جامعه ایران هرگز استاد پیشکسوت خود را فراموش نمی‌کند .

وی افزود: ویژگی دیگر مرحوم استاد کشاورز این بود که ایشان یک انسان به معنای واقعی بود و این ارزش کمی ندارد، در دل او و در راهش همیشه امید و نگاه به آینده موج می‌زد، حتی در همین روزهای آخر تعبیر ایشان مبنی براینکه در ۹۰ سالگی هم احساس خوشبختی می‌کنم پیامی از یک تجریه زیست انسانی بود، یعنی تا پایان همر می‌توان احساس خوشبختی داشت .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: صداقت، رفاقت، فروتنی و ویژگی‌های دیگر در زندگی مرحوم استاد محمدعلی کشاورز جایگاه ممتازی داشت . دو ویژگی خاص ایشان یعنی انسانیت و هنرمندی با مردم و در میان مردم بودن وی را شخصیتی ممتاز می‌کرد، مردمی بودن ایشان باوجود همه شهرت و جایگاه ارزش کمی ندارد، شاید هیچگاه سیمرغی را نگرفت اما به گفته خودشان که گفتند من جایزه خود را از انگور فروشی که مرا پدرسالار صدا کرد و به من یک خوشه انگور داد گرفتم.

صالحی در پایان گفت: مرحوم استاد محمد علی کشاورز با ایران بود، با ایران زیست و تا پایان عشق به ایران همراهش بود و با این عشق زیست و با این عشق جان خود را تسلیم کرد .
کد خبر 429106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.