مسعود میرشریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امروزه مسئله ایمنی در حمل و نقل شهری یکی از اصول اولیه مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است، اظهار کرد: وقوع تصادفات در شبکه داخلی معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد سیستم حمل و نقل است، به همین دلیل اولین گام در بهبود وضعیت ایمنی و ترافیک شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز است.
وی هدف از اصلاح هندسی معابر شهری را روانسازی ترددهای شهری، کاهش ترافیک و حذف نقاط حادثه خیز دانست و گفت: شهرداری سمنان سال گذشته در بیش از ۲۰ نقطه از معابر شهری عملیات اصلاح هندسی برای کاهش نقاط حادثهخیز و آرام سازی ترافیک را اجرا کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان با اشاره به هزینههای اجرای عملیات اصلاح هندسی معابر و میادین، تصریح کرد: با اختصاص هزینهای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اصلاح هندسی معابر و میادین، ایجاد جزایر میانی و کنارگذر، ایجاد پیادهروها و با اختصاص حدود ۱۴ میلیارد ریال عملیات آرام سازی معابر شهری را از طریق نصب سرعتگیر، چراغهای چشمک زن هشدار دهنده، علائم اخباری و نوشتاری، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خطکشی معابر انجام شده است.
میرشریفی به نصب تابلوهای هدایت مسیر در شهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تابلوهای هدایت مسیر در محدوده پل شهید شاطری تا شهرک کوهستان سمنان با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵.۳ میلیارد ریال و تابلوهای شناسایی معابر با اختصاص اعتبار یک میلیارد ریال تهیه و نصب شده است.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش مسائل ترافیکی به شهروندان و بویژه کودکان خاطرنشان کرد: با راهاندازی مرکز کنترل ترافیک و نصب دوربینهای کنترل سرعت، مدیریت و کنترل ترافیک شهری به طور مکانیزه انجام میشود، اما همچنان برخی عادتهای غلط رانندگی و پیادهروی وجود دارد که لزوم افزایش دورههای آموزش شهروندی را نشان میدهد.
سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان در خصوص تقاطع غیر همسطح میدان امام حسن (ع)، گفت: مطالعات تکمیلی اجرای پروژه به پایان رسیده است که با پایان یافتن این مطالعات، فاز دوم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز میشود.
نظر شما