اصلاح هندسی معابر و میادین شهری سمنان

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان از اصلاح هندسی معابر و میادین این شهر خبر داد.

مسعود میرشریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امروزه مسئله ایمنی در حمل و نقل شهری یکی از اصول اولیه مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است، اظهار کرد: وقوع تصادفات در شبکه داخلی معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد سیستم حمل و نقل است، به همین دلیل اولین گام در بهبود وضعیت ایمنی و ترافیک شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز است.

وی هدف از اصلاح هندسی معابر شهری را روان‌سازی ترددهای شهری، کاهش ترافیک و حذف نقاط حادثه خیز دانست و گفت: شهرداری سمنان سال گذشته در بیش از ۲۰ نقطه از معابر شهری عملیات اصلاح هندسی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز و آرام سازی ترافیک را اجرا کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان با اشاره به هزینه‌های اجرای عملیات اصلاح هندسی معابر و میادین، تصریح کرد: با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اصلاح هندسی معابر و میادین، ایجاد جزایر میانی و کنارگذر، ایجاد پیاده‌روها و با اختصاص حدود ۱۴ میلیارد ریال عملیات آرام سازی معابر شهری را از طریق نصب سرعت‌گیر، چراغ‌های چشمک زن هشدار دهنده، علائم اخباری و نوشتاری، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی معابر انجام شده است.

میرشریفی به نصب تابلوهای هدایت مسیر در شهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تابلوهای هدایت مسیر در محدوده پل شهید شاطری تا شهرک کوهستان سمنان با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵.۳ میلیارد ریال و تابلوهای شناسایی معابر با اختصاص اعتبار یک میلیارد ریال تهیه و نصب شده است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش مسائل ترافیکی به شهروندان و بویژه کودکان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، مدیریت و کنترل ترافیک شهری به طور مکانیزه انجام می‌شود، اما همچنان برخی عادت‌های غلط رانندگی و پیاده‌روی وجود دارد که لزوم افزایش دوره‌های آموزش شهروندی را نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان در خصوص تقاطع غیر همسطح میدان امام حسن (ع)، گفت: مطالعات تکمیلی اجرای پروژه به پایان رسیده است که با پایان یافتن این مطالعات، فاز دوم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 428924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.