شورای شهر تهران درباره اختصاص زباله‌سوز به قم انتقادی ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: برای تخصیص منابع به شهرداری‌ها، منافع ملی در وزارت کشور بررسی شده و بر مبنای آن تقسیم‌بندی‌ها انجام می‌شود.

روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص انتقادهایی که به اختصاص منابع ملی به قم می‌شود، اظهار کرد: برای تخصیص منابع به شهرداری‌ها، منافع ملی در وزارت کشور بررسی شده و بر مبنای آن تقسیم‌بندی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: نقدی که اخیراً از سوی یک عضو شورای شهر تهران به اختصاص زباله‌سوز اهدایی از سوی چین به شهر قم بوده، انتقاد کل شورای این شهر نیست؛ این نگاه، نگاهی فردی و غلط است چون تصمیم‌گیری درباره این مسائل در سطح ملی انجام شده و ربطی به شورای شهر تهران و قم ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم اضافه کرد: شهر قم با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دستگاه زباله‌سوز ندارد در حالی که تهران دارای سه مجموعه زباله سوز جدا از هم است بنابراین در بخش ملی پیش‌بینی شده که این دستگاه در قم استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد سهمیه اتوبوس شهرها متعلق به تهران و ۵۰ درصد به شهرهای دیگر است، تصریح کرد: این صحبت عضو شورای شهر تهران مانند این است که بگوییم چرا از دو هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه به تهران اختصاص پیدا کرده است.

امراللهی ادامه داد: عضو شورای شهر تهران اطلاعات کاملی در این خصوص نداشته و بر همین مبنا اظهار نظر کرده است در حالی که شورای شهر تهران نیز منابع و تخصیص بودجه‌ها را برای منافع این شهر پیگیری می‌کند.

به دنبال راهکار برای تأمین اعتبار تکمیل مونوریل هستیم

وی با بیان اینکه هنوز تعیین تکلیف نشده که چه تعداد اتوبوس به قم اختصاص پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: درخصوص مونوریل قم نیز چندین جلسه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شده تا راهکاری برای تکمیل آن پیدا شود؛ قرار است اعتبارات موردنیاز آن از فروش املاک دولتی تأمین شود که در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حال حاضر کمک‌های دولتی برای تکمیل مترو محدود بوده و این پروژه با توان مالی شهرداری درحال تکمیل است، اظهار کرد: اوراق مشارکت در دو مرحله و هربار ۳۰۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر برای متروی قم اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فاز یک خط یک مترو حدود ۵۵ درصد پیشرفت داشته، ادامه داد: گزارش دقیقی از روند پیشرفت احداث مونوریل نداریم و مدت‌ها است این پروژه متوقف شده اما با تخصیص اعتبارات امیدواریم اجرای این پروژه بار دیگر از سر گرفته شود.

سرعت اینترنت قم افزایش می‌یابد

امراللهی با اشاره به توافقنامه‌ای که میان مخابرات و شهرداری قم در رابطه با تقویت زیرساخت‌های اینترنتی شهر انجام شده، گفت: بر اساس این توافقنامه از زیرساخت‌های دو طرف برای فعالیت مشترک استفاده شده و سرعت و پهنای باند شهر قم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این اقدام با هدف تکمیل پروژه شهر هوشمند، ایجاد زمینه برای ورود بسترهای هوشمند به حمل‌ونقل عمومی و توسعه فیبر نوری انجام می‌شود.

کد خبر 428803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.