از رفع پیچیدگی‌های زاینده‌رود تا ساماندهی گذر آقانورالله نجفی

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جلسه علنی شورا که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، درخواست‌های خود راجع به اصفهان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به چالش‌های کلانشهر اصفهان که زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: این چالش‌ها در گوشه و کنار شهر قابل مشاهده بوده که برخی در سال‌های گذشته اتفاق افتاده و اکنون آثار آن بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که در پایتخت بدون توجه به شرایط زندگی مردم دیگر مناطق گرفته می‌شود، باعث دشواری‌هایی برای زندگی آن‌ها شده است، افزود: گذر آقانورالله نجفی یکی از همین موارد است؛ اگرچه به عنوان یک شهروند معتقدم این اتفاق نادرست بوده اما باید بدانیم که پروژه مسیر قانونی خود را طی کرده است.

طغیانی ادامه داد: شورای پنجم زمانی این میراث را تحویل گرفت که تخریب‌ها انجام شده بود و اکنون بدون توجه به تبعات این تخریب‌ها برای شهر و گردشگری شهر با همان شکل رها شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مدام مردم منطقه به دفتر من مراجعه کرده و از بروز آسیب‌های اجتماعی، شیوع بیماری و مشکل در رفت‌وآمدها گله می‌کنند بنابراین نیاز است حضور نیروهای متخصص شهر اصفهان در همراهی با تصمیم‌گیران در پایتخت این معضل حل شود.

انتصاب مدیران زن در استان مورد توجه باشد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان، در این جلسه با تاکید بر لزوم استمرار توجه به موضوعات زیست محیطی زاینده رود توسط مدیران استانی، گفت: برداشت‌های بالادست رودخانه باعث باز و بسته شدن جریان آب زاینده‌رود شده و مردم بارها از نمایندگان خود در شورای شهر خواسته‌اند که زاینده‌رود را بیشتر دریابیم تا این باز و بسته شدن جریان زاینده‌رود تمام شود.

فریده روشن همچنین اظهار کرد: اختصاص مناصب مدیریتی به بانوان در استان اصفهان مغفول مانده است در حالی که انتظار داشتیم که با حضور استاندار فعلی مناصب بیشتری برای زنان تخصیص داده شود زیرا بانوان قشری هستند که در تمام مقاطع مورد نیاز کشور حضور داشته‌اند و نباید نادیده گرفته شوند.

نگاه ملی به اصفهان ویژه باشد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی یکی از حوزه‌های پرتنش و از جمله موضوعاتی است که مردم شهر با آن سرو کار دارند، افزود: در سه سال گذشته برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقداماتی مانند بازسازی اتوبوس‌های شهری انجام شده و بازسازی ۷۰۰ دستگاه نیز در سال ۹۹ در دستورکار قرار گرفته است.

امیراحمد زندآور با تقدیر از شهردار اصفهان برای اخذ اوراق مشارکت و تسهیلات لازم در راستای توسعه حمل‌ونقلی شهر، ادامه داد: از استاندار اصفهان درخواست داریمبا توجه به ظرفیتی که اصفهان دارد علاوه بر اخذ اوراق و تسهیلات، حق و حقوق ویژه‌ای را برای این شهر مطالبه کند.

وی به پروژه خط دوم مترو و حلقه چهارم حفاظتی اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه‌ها، اخذ اعتبارات برای پروژه مترو و یکپارچه‌سازی نقش شهرهای همجوار اصفهان برای توسعه و تکمیل پروژه حلقه حفاظتی می‌تواند در پیشرفت این پروژه‌ها مؤثر باشد.

اختلافات زمینه‌ساز اجتهاد شخصی در شهرداری شده است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم مقابله با منشأ فساد برای ارتقای رضایت اجتماعی شهروندان، افزود: سال ۹۰ براساس اختلاف میان شورای شهر و مشاوران رابط شهرسازی، مصوبه شورای شهر برای اضافه شدن یک طبقه به تراکم شهر اصفهان دچار اخلال شد.

رضا امینی ادامه داد: حتی برای کاهش فساد و چانه‌زنی، مبنا بر اساس قیمت نزدیک‌ترین معبر منطقه تخمین زده شد و اقدامات لازم در شهرداری آغاز شد اما مدیریت استان و راه و شهرسازی این امر را نپذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست که این اختلاف سبب باز شدن باب چانه‌زنی شده و خریداران ملک در یک منطقه به سایر ساختمان‌ها نگاه می‌کنند و به امید اختصاص طبقه مازاد، اقدام به خرید می‌کنند اما زمان صدور پروانه دچار مشکل می‌شوند

امینی تصریح کرد: لازم است با تشکیل کارگروهی، اجتهاد شخصی و دلالی در شهرداری در این رابطه رفع شود.

پیچیدگی موضوع زاینده رود جای سوال دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حیات اصفهان به آب زاینده رود وابسته است، گفت: پیچیدگی‌های موضوع زاینده‌رود جای سوال دارد؛ اینکه چرا برای موضوعی که با زندگی مردم قسمتی از کشور گره خورده، از مرکز تصمیم‌گیری می‌شود

نصیر ملت افزود: نباید این تصمیمات باعث قرار گرفتن دو یا چند استان در مقابل یکدیگر شود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به اصفهان سفر کرده‌اند که یک برآورد سرانگشتی نشان می‌دهد چرخه اقتصاد ماهانه شش هزار میلیارد تومانی برای شهر ایجاد کرده‌اند که برابر با بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص شهر است.

ملت با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گروه‌های آسیب دیده از شیوع کرونا فعالان صنایع دستی و گردشگری هستند، ادامه داد: اگر هرچه سریع‌تر فعالیت این قشر احیا نشود، آسیب جدی بر رشد و توسعه شهر وارد می‌کند.

وی توجه به ساماندهی ناژوان در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری، تبدیل ریسباف به مرکز گردشگری به عنوان تنها باقی مانده صنعت دوره معاصر، همراهی شهرهای دیگر برای تأمین هزینه پروژه رینگ چهارم و انتقال شهرک حمل‌ونقل به خارج از شهر را از اولویت‌های دیگر شهر اصفهان دانست.

کد خبر 428621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.