عنابستانی: حقوق و بیمه خبرنگاران باید تامین شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: خبرنگاران از کمترین امنیت شغلی در حوزه مشاغل برخوردارند، بنابراین توجه به حق و حقوق و بیمه آنها ضروری است. متاسفانه ساعت مطالعه و فرهنگ مطالعه نیز در کشور پیشرفت نکرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه انسجام فرهنگی در کشور وجود ندارد و دستگاه‌های متولی زیادی به مدیریت امر فرهنگ پرداخته‌اند، بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به ساماندهی فضای از هم گسیخته فرهنگی بپردازد، زیرا مردم دچار تعارضات جدی فرهنگی هستند و این موضوع مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

وی افزود: آقای وزیر؛ در گزارش خود اعلام کرد که خبرنگاران از کمترین امنیت در حوزه مشاغل برخوردارند، بنابراین توجه به حق و حقوق و بیمه آنها ضروری است. متأسفانه ساعت مطالعه و فرهنگ مطالعه نیز در کشور پیشرفت نکرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم با تاکید بر گسترش کتابخانه‌ها تصریح کرد: در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه سبزوار، تعداد کتابخانه‌ها بسیار اندک و در برخی از مناطق حتی یک کتابخانه هم وجود ندارد، در ارتباط با سینماها نیز وزارت ارشاد باید علاوه بر کنترل و نظارت بر محتوا نسبت به گسترش سینماها نیز اقدام کند. ما در تمام ۶ شهرستان حوزه انتخابیه تنها یک سینما داریم.

عنابستانی یادآور شد: سیاست مشخصی برای ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد و بدون حمایت دقیق از پیام‌رسان‌های داخلی، کنترل و نظارت بر فضای مجازی گاهی رها و گاهی افراطی می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد ۱۰ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد درباره نحوه صدور فعالیت‌های هنری در فضای مجازی، مشخص کرد که هرگونه عرضه هنری در فضای مجازی برخط باید با مجوز وزارت ارشاد انجام شود. در حالی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و اظهارات مقام معظم رهبری این اقدام از وظایف صداوسیما است، بنابراین وزارت ارشاد باید در تبیین وظایف خود تجدیدنظر کند

کد خبر 428602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.