اجرای طرح "هر شهروند یک بازرس کرونا" در قشم

شهردار قشم از همکاری مشترک امور اصناف شهرداری و شبکه بهداشت و درمان این شهر در زمینه اجرای پروتکل بهداشتی خبر داد و گفت: طرح "هر شهروند یک بازرس کرونا" با هدف تقویت خود نظارتی در شهروندان در مقابله با شیوع ویروس کرونا در بازارها و مراکز تجاری قشم اجرا می‌شود.

سید مسعود آل عبائی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تقدیر از اقدامات بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و ناظران امور اصناف شهرداری این شهر در اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوه ویروس کرونا، اظهار کرد: کسبه بازار و مراکز تجاری باید برای کنترل شیوع ویروس کرونا با مدیریت شهری همکاری کنند، در این زمینه از شهروندان نیز می‌خواهیم علاوه بر همکاری در اجرای طرح، به عنوان بازرس موارد نقض پروتکل‌های بهداشتی را گزارش کنند.

وی با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان هرمزگان به ویژه شهر قشم، افزود: شکست ویروس کرونا در گرو همکاری شهروندان با مدیران شهری و سایر مسئولان است.

اوضاع در قشم عادی نیست!

شهردار قشم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی از شهروندان تصور می‌کنند وضعیت زندگی به روال عادی بازگشته و به همین دلیل بی محابا در شهر و بازار تردد می‌کنند و به مسائل بهداشتی هم بی تفاوت هستند.

آل عبائی اضافه کرد: می‌توانیم بهتر از شرایط فعلی رفتار کنیم و با هشدارهای مستمر و یادآوری پیامدهای بیماری از شهروندان و کسبه بخواهیم سلامت خود و دیگران را جدی بگیرند و به آن اهمیت دهند.

شهردار قشم تاکید کرد: خود نظارتی کسبه در بازار و شهروندان در هر موقعیتی که قرار دارند، بهترین راهکار کنترل شیوع ویروس کرونا است و اجرای طرح هر شهروند قشمی یک ناظر می‌تواند به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در بازار و سایر اماکن عمومی کمک کند.

توسعه فعالیت‌های عمرانی در مسکن مهر طولا

آل عبایی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری قشم، یادآور شد: شهرک مسکونی مهر طولا قشم دارای یک‌هزار و ۹۱۲ واحد مسکونی است که در حال حاضر بیش از یک‌هزار خانوار در آن ساکن هستند.

وی از تداوم جدول‌گذاری مسکن مهر طولا توسط این شهر خبر داد و افزود: این پروژه به طول چهار هزار متر مربع و با اعتبار سه میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال، با عاملیت پیمانکار بخش خصوصی و تحت نظارت واحد عمران و شهرسازی شهرداری قشم اجرا می‌شود.

شهردار قشم خاطرنشان کرد: پروژه‌های در دست اقدام شهرداری در مسکن مهر قشم شامل سه پروژه تسطیح، جدول‌گذاری و آسفالت است که مجموعاً اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به آن‌ها اختصاص داده شده است

آل عبایی با بیان اینکه بودجه این پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات داخلی شهرداری قشم تأمین می‌شود، تصریح کرد: شهرک مسکن مهر طولا، هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شد، بنابراین طرح‌های شهرداری در بهسازی این شهرک مسکونی و تأمین رفاه شهروندان اجرا شد و همچنان ادامه داد.

کد خبر 428275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.