افزایش ۳۰ درصدی حریق در مراتع سبزوار

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از افزایش ۳۰ درصدی آتش‌سوزی در مراتع این شهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۸۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع این شهر رخ داده است که بیشترین آن مربوط به اراضی کشاورزی، فضای سبز، باغات و تاغزارها بوده است.

وی افزود: وقوع حریق در مراتع، علفزارها و عرصه‌های طبیعی سبزوار نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد بیشتر شده که یکی از عوامل آن سهل انگاری شهروندان است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار به وقوع حریق در علفزارها و مراتع در ساعات مختلف شبانه‌روز اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه مأموران و خودروهای آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق مزارع در نظر گرفته شده، فراوانی این حوادث مشکلی برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد نکرده است.

زارعی ادامه داد: بارندگی‌های مناسب، پوشش گیاهی در اماکن تفریحی، بیابان‌ها و مزارع کشاورزی را افزایش داده که خشک شدن این گیاهان در فصل گرما بستر مناسبی برای وقوع آتش سوزی شده است.

وی به علل وقوع این آتش‌سوزی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مزارع کشاورزان برای نابودی علف‌های هرز و آماده سازی زمین برای کشت‌های بعدی اقدام به آتش زدن آن می‌کنند که به دلیل بی احتیاطی و وزش باد حریق از کنترل خارج شده و به سایر مزارع کشاورزی سرایت می‌کند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: بی‌احتیاطی شهروندان در روشن کردن آتش هنگام تفریح، انداختن پلاستیک در طبیعت و انداختن ته سیگار از داخل خودرو از دیگر عوامل وقوع آتش‌سوزی در کشتزارها است.

کد خبر 428231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.