۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
اجرای طرح تفکیک پسماند در دزفول

شهردار دزفول تفکیک از مبدا را بهترین روش مدیریت پسماندهای شهری، کاهش هزینه و زمان بازیافت این پسماندها برشمرد و گفت: تفکیک پسماند از مبدا را با فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با شیوه‌های تفکیک زباله محقق می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی دوائی‌فر اظهار کرد: روزانه حجم زیادی پسماند در شهرستان دزفول تولید می‌شود که مقدار بسیار کمی از آن قابل بازیافت است.

وی یکی از مشکلات در مسیر مدیریت پسماند را نداشتن آگاهی شهروندان در خصوص اهمیت جداسازی و تفکیک اولیه زباله در مبدا تولید آن دانست و گفت: تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.

شهردار دزفول با تاکید بر لزوم آموزش شهروندی در خصوص تفکیک زباله از مبدا، تصریح کرد: آگاه سازی شهروندان در خصوص آسیب‌ها و خطرات زیست محیطی ناشی از مشارکت نکردن آنها در مدیریت درست، تولید و بازیافت پسماندهای شهری از اهداف این آموزش‌ها است.

دوائی‌فر افزود: کسب نتیجه مطلوب در خصوص آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند منوط به استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بدنه مدیریت شهری و لایه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان است.

وی ادامه داد: در مورد مهندسی ارتباط با شهروندان، استفاده از ظرفیت سمن‌ها، استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی مجازی و رسانه‌های عمومی ضروری است که خوشبختانه این ظرفیت‌ها به صورت بالفعل و بالقوه در شهرستان دزفول وجود دارند و باید با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

شهردار دزفول گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری دزفول در مقوله فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت آماده دریافت نظرات، طرح‌ها و پیشنهادات شهروندان به ویژه صاحبنظران این حوزه، اساتید دانشگاه و دانشجویان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 428098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.