مدرسه‌سازی در استان‌های با سرانه پایین تقویت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آئین بزرگداشت سالروز درگذشت بنیانگذار جامعه خیرین کشور، گفت: در مدرسه سازی به استان‌های با سرانه پایین کمک بیشتری می‌شود تا به سرانه استاندارد کشوری برسند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به پویش مردمی آجر به آجر برای پیشبرد مدرسه سازی در کشور و استفاده از ظرفیت خیرین خرد، اظهار کرد: مرحوم حافظی با خدمات ۲۱ ساله‌ای که به صورت متعهدانه در ساخت مدرسه انجام دادند، فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی با نام وی شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر طرح آجر به آجر، گفت: هدف از این طرح ایجاد فرصت برای همه مردم است تا بتوانند در ساخت مدرسه مشارکت کنند و هر کسی می‌تواند با مشارکت در این کار خیر نامش را جاودانه کند.

وزیر آموزش پرورش درباره وضعیت مدارس کشور، تصریح کرد: همچنان نیازمند ساخت مدرسه هستیم و دولت امسال ۲ هزار ۳۵۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی پیش بینی کرده است که ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی کشور ۵، ۳۱ مترمربع است، افزود: هدف گذاری ما کمک به استان‌هایی است که زیر این استاندارد هستند. البته با جابجایی جمعیت تعادل فضای آموزشی مدارس کشور برهم خورده است و مدارس حاشیه شهرها با فزونی جمعیت و مدارس روستایی خالی از جمعیت شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار خیر در مدرسه سازی کشور شرکت می‌کنند که این خیران دارای سرمایه‌های بزرگ هستند، اظهار کرد: مدرسه سازی نیاز به سرمایه‌های کلان دارد بنابراین ممکن است افراد با سرمایه‌های خرد نتوانند در این کار خیر شرکت کنند لذا درصددیم تا با ارائه طرح آجر به آجر خیرین با سرمایه‌های خرد را در ساخت مدارس مشارکت دهیم.

کد خبر 428080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.