کارخانه کمپوست یزد با همکاری اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه دفن پسماند آثار محیط زیستی مخربی خواهد داشت ضرورت دارد هرچه زودتر کارخانه کمپوست یزد و مرکز پردازش پسماند شهرداری با همکاری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شود.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با سفر مدیران شهری یزد به اصفهان، اظهار کرد: سفر به اصفهان با دو هدف کسب تجربه از اقدامات اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک و بازدید از خط مرکز پردازش پسماند و کمپوست همراه برخی مسئولان شهرداری و شورای شهر یزد و اساتید دانشگاه انجام شد.

وی افزود: کارخانه کمپوست شهر یزد سه دوره قبل از شورای پنجم آغاز به کار کرد ولی سریع متوقف و معطل ماند که اکنون با کمک و مشاوره شهرداری اصفهان می‌توانیم دوباره آن راه‌اندازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در این سفر با رئیس دانشگاه اصفهان و دانشکده معماری این استان دیدار کردیم و امیدواریم قرارداد مطالعات طرح هرچه سریع‌تر اجرایی شود زیرا مطالعات آن بالغ بر پنج ماه زمان می‌برد و برای راه‌اندازی نیز یک سال فرصت نیاز است.

وی با بیان اینکه دفن پسماندها برای محیط‌زیست خطرناک بوده و مشکل‌ساز است، ادامه داد: در دنیا دفن پسماندها را به صفر رسانده‌اند و امیدواریم شهر یزد نیز بتواند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

سفید خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح تا دوره ششم شورای شهر ادامه پیدا می‌کند ولی سعی داریم اجرای آن در دوره پنجم آغاز شود.

وی در رابطه با شهر دوستدار کودک و اقدامات انجام‌شده در شهر اصفهان نیز گفت: ایده‌هایی درباره شهر دوستدار کودک از همکاران اصفهانی گرفتیم که نیازمند بررسی بیشتر در یزد است.

کد خبر 428079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.