روش نوین سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از روش جدید سرمایه‌گذاری این صندوق خبر داد و گفت: روش نوین این مزیت را دارد که در سود و زیان با کسب و کارهای نوپا شریک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به نقل از علی ناظمی، اظهار کرد: "روش نوین سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری این مزیت را دارد که در سود و زیان با کسب و کارهای نوپا شریک خواهد بود، ما کنار آن‌ها هستیم و سعی می‌کنیم به ایده‌های جدید کمک کنیم تا با جسارت بیشتری به سمت حوزه‌های نوآورانه بروند.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی این برنامه را به عنوان توسعه سرمایه گذاری آغاز کرده است و از مدل "هم سرمایه گذاری" استفاده می‌کند، گفت: در قالب این مدل‌ها نهادهایی را به عنوان عامل سرمایه گذاری مشخص کرده‌ایم و بیان می‌کنیم که اگر عامل حاضر شود یک واحد در یک صندوق سرمایه گذاری کند ما تا چهار برابر پول مورد نیاز آن طرح که آن عامل در طرح قرار داده، سرمایه گذاری خواهیم کرد و از توسعه آن ایده حمایت می‌کنیم، بنابراین اگر بخش خصوصی ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کند ما ۸۰۰ میلیون تومان مابقی را سرمایه گذاری می‌کنیم.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به این سوال که آیا صندوق نوآوری و شکوفایی و سرمایه گذاران با سرمایه گذاری، صاحب سهام از آن کسب و کار نوپا می‌شود، گفت: بله صندوق نوآوری سهام دار آن شرکت‌ها می‌شود البته این سهامداری به طور مستقیم در کسب و کارهای نوپا نخواهد بود بلکه سهام صندوق به نام همان عاملی خواهد بود که ما منابع را به حسابش واریز کرده‌ایم و از سوی دیگر، عامل که بخش خصوصی است می‌تواند به کارآفرین کمک کند تا جنبه‌های تجاری سازی و مدیریت را یاد بگیرد.

ناظمی درباره هدف این صندوق در سرمایه‌گذاری در طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز اظهار کرد: هدف صندوق کمک به شکل‌گیری ایده‌هاست نه ماندن در این شرکت‌ها؛ ما می‌خواهیم دوره حساس چرخه عمر این شرکت‌ها از طریق منابع عمومی و منابع کم خطرپذیر دولت به صورت حمایتی سپری شود و شرکت روی فرآیندها و چرخه نرمال خود بیافتد؛ اولویت اصلی ما خروج از این طرح‌هاست و با برنامه مفصلی در این خصوص آمادگی داریم هر زمان که کارآفرین آمادگی داشت سهام خود را واگذار کنیم. "

کد خبر 428032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.