ابوترابی: شورای عالی استان ها باید تقویت شوند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید شورای عالی استان‌ها تقویت شده و امور محلی به آن‌ها سپرده شود. مجلس یازدهم قبل از پرداختن به شفافیت آرا باید به تفکیک وظایف مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان‌ها و همچنین پارلمان‌های شهری بپردازد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از ارائه طرح شفافیت آرای نمایندگان باید مانند کشورهای پیشرفته جهان، نظام دو پارلمانی را تقویت کنیم.

وی افزود: برای این کار باید ابتدا بررسی طرح‌های محلی را به پارلمان شهری واگذار کرده و مجلس شورای اسلامی نیز تنها تصمیم‌گیری پیرامون مسائل ملی را بر عهده داشته باشد به نوعی که آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لوایح و طرح‌هایی مانند برجام، FATF، پالرمو، قوانین مجازات اسلامی و آئین عدالت کیفری و همچنین قانون انتخابات شفاف باشد.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مسائلی مانند پروژه‌های آب رسانی به شهرستان‌ها، احداث راه آهن بین دو شهرستان و سایر امور محلی در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و به همین دلیل شفافیت آرا در رأی‌گیری این مسائل، باعث ایجاد درگیری و اختلاف بین شهرستان‌ها می‌شود. با شفافیت آرا در چنین شرایطی، شاهد ظهور پوپولیسم و اختلاف بین نمایندگان خواهیم بود.

ابوترابی تاکید کرد: باید شورای عالی استان‌ها تقویت شده و امور محلی به آن‌ها سپرده شود. مجلس یازدهم قبل از پرداختن به شفافیت آرا باید به تفکیک وظایف مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان‌ها و همچنین پارلمان‌های شهری بپردازد.

کد خبر 428021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.