سرنوشت اولین عملیات جنگ پس از عزل بنی صدر

در روزی که بنی صدر از ریاست جمهوری عزل شد، رزمندگان و سپاه پاسداران در عملیات" فرمانده کل قوا- خمینی روح‌ خدا" در بیست خرداد سال ۶۰ به پیروزی دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشکل آفرینی‌ها و کارشکنی‌های‌" بنی صدر" آن قدر برای رزمندگان و فرماندهان ایرانی عذاب‌آور شده بود که پس از بر کناری او، به پیشنهاد و استقبال همه فرماندهان جنگ عملیات جبهه "دارخوین" به علامت رضایت از این کار حضرت امام، " فرمانده کل قوا- خمینی روح خدا" نامگذاری شد.

محمد کریمی در رابطه با عملیات" فرمانده کل قوا - خمینی روح خدا" به خبرنگار ایمنا، گفت: این عملیات در منطقه‌ی" دارخوین" در میان رود کارون و جاده اهواز خرمشهر در ۲۰ خرداد سال ۶۰ همزمان با روزی که بنی صدر عزل شد و فرماندهی کل قوا را امام خمینی برعهده گرفت، آغاز شد.

وی افزود: عملیات" فرمانده کل قوا - خمینی روح خدا" یک گردان ۳۰۰ نفر به سرپرستی سپاه پاسداران با حضور شهید حسین خرازی، شهید مهدی باکری، شهید ابراهیم همت و شهید مهدی زین‌الدین و با کمترین امکانات به موفقیت رسیدند، اما بسیاری از افراد این گردان به شهادت رسیدند.

این رزمنده با بیان اینکه این عملیات زمینه‌ای برای بازگشایی حصر آبادان شد، خاطرنشان کرد: منطقه دارخویین بعد از عملیات" فرمانده کل قوا - خمینی روح خدا" به خط شیر معروف شد، چراکه شیر مردان بسیاری در این عملیات شرکت کردند.

گفتنی است در این عملیات با سه کیلومتر پیش‌روی، مواضع محکم و مهم دشمن در این جناح به تصرف درآمد و دست کم ۳۲ دستگاه تانک و نفربر منهدم، و تعداد ۱۴۹۶ تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. در راه بدست آوردن این پیروزی ،۱۲۰ تن از برادران سپاهی به شهادت رسیدند.

کد خبر 427855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.