نسخه اول سیاست‌گذاری داده‌های آزاد شهرداری یزد رونمایی شد

نسخه اول سیاستگذاری داده های آزاد شهرداری یزد در کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش ها شورای شهر یزد و با حضور اعضای کمیسیون، مشاورین، رئیس سازمان فاوا و مجری طرح، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد در جلسه این کمیسیون با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه و انتشار دادگان آزاد شهرداری اقدام بسیار ارزنده‌ای است، اظهار داشت: این سامانه می‌تواند شهروندان و پژوهشگران را به سمت مشارکت هدایت کند.

حمیدرضا قمی عنوان کرد: انتشار داده‌های شهرداری به صورت آزاد می‌تواند افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان و بدنه اجرایی را نیز به دنبال داشته باشد.

بیکی، رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان فاوا و دانشگاه یزد به عنوان مجری این طرح، از ابتدا دو فاز مهم تعیین سیاست انتشار داده‌های آزاد و راه اندازی بستر انتشار آن داده‌ها را در دستور کار قرار دادند، هم اکنون و با اجرایی شدن این دو فاز، طی هفته‌های آتی بارگذاری دادگان آزاد به مرور و در قالب مجموعه‌های داده‌ای در بستر ایجاد شده شروع خواهد شد و برای بهره برداری به اطلاع عموم مردم، شرکت‌ها، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خواهد رسید.

لازم ذکر است سامانه داده‌های آزاد شهرداری یزد علاوه بر قابلیت جستجوی اطلاعات در مجموعه داده و متا دیتاهای موجود، قابلیت جستجو در محتوا را نیز دارد و در کنار آن تمام اطلاعات بارگذاری شده قابل پردازش توسط ماشین هستند و حتی می‌توان از طریق API های ارائه شده به داده‌ها دسترسی پیدا کرد.

منبع: مهر

کد خبر 427745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.