۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
ویتامینی برای مقابله با کرونا

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد ویتامین K می‌تواند از ریه افراد در برابر بیماری‌های ویروسی مانند کرونا محافظت کرده و با این بیماری مقابله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان محققان در حال بررسی فاکتورهای مختلف مؤثر برای مقابله با این ویروس هستند. از آنجایی که بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها تحت مراقبت شدید قرار گرفتند یا افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند از کمبود ویتامین K رنج می‌بردند محققان به این نتیجه رسیدند که تغییر در رژیم غذایی می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا محسوب شود.

ویتامین K معمولاً در مواد غذایی مانند تخم مرغ، اسفناج و پنیر آبی وجود دارد. پنیر آبی یا بلوچیز نوعی پنیر است که با کپک آبی پرورش داده می‌شود. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر ویتامین K موجود در مواد غذایی بر کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف وضع بیمارانی را که در بیمارستان هلند بستری بودند مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران طی انجام این مطالعه متوجه شدند که از بین رفتن بافت الاستیک موجود در ریه‌ها که از جمله عوارض بیماری کووید -۱۹ است به دلیل بروز لخته خون به وجود می‌آید.

به گفته محققان ویتامین K که از طریق مصرف مواد غذایی وارد بدن و جذب دستگاه گوارش می‌شود در تولید پروتئین‌هایی که فرآیند لخته‌سازی را تنظیم می‌کنند کمک می‌کند. بنابراین ویتامین K می‌تواند از ریه افراد در برابر بیماری‌های ویروسی مانند ویروس کرونا محافظت و با این بیماری مقابله کند. به گفته محققان افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند "وارفارین" استفاده می‌کنند نباید در مصرف این نوع ویتامین زیاده روی کنند.

علاوه بر این ویتامین‌های دیگر مانند K1 و K2 نیز تأثیراتی مشابه ویتامین K دارد و حتی افرادی که از عوارض بیماری کرونا رنج نمی‌برند نیز می‌توانند با مصرف این نوع ویتامین‌ها به تقویت استخوان‌ها، رگ‌های خونی و ریه‌های خود کمک کنند.

کد خبر 427722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.