عملکرد مدیران مشهد مانع از بروز اعتراضات مردمی شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شاید یکی از دلایلی که در ناآرامی‌های سال گذشته اعتراضات عمیقی را در مشهد شاهد نبودیم رضایت مردم از عملکرد مدیران از جمله مدیران شهری بود زیرا انگیزه زیادی برای اعتراض نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تحرک مطلوب پروژه‌های عمرانی مشهد، اظهار کرد: اولویت شورای شهر در سال آخر نظارت بر مصوبات شوراست تا اگر تأخیری در اجرای آن‌ها رخ داده، دلیل آن بررسی شده و تلاش شهرداری در اجرای مصوبات ارزیابی شود.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور و بحران کرونا سبب ازبین رفتن درآمد بسیاری از شهرهای ضعیف شد اما در مشهد توسعه پروژه‌هایی مانند پارکینگ آزادی، پل پرتوی، پروژه‌های ابوطالب و مصلا در شهر قابل مشاهده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های شهری باعث تامین رفاه بیشتر مردم می‌شود، تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که در ناآرامی‌های سال گذشته اعتراضات عمیقی را در مشهد شاهد نبودیم رضایت مردم از عملکرد مدیران از جمله مدیران شهری بود زیرا انگیزه زیادی برای اعتراض نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با ارتقای امید بار دیگر مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

توجه به محیط زیست در اولویت پروژه‌های شهری است

موحدی‌زاده با اشاره به توسعه پایدار شهری و ارتباط آن با محیط زیست، ادامه داد: شهرها با رشد و ارتقای کیفی امکانات، بناها و زیرساخت‌ها ممکن است توسعه یافته باشند اما این به معنای توسعه پایدار نیست زیرا در توسعه پایدار تاکید می‌شود که روند توسعه نباید به محیط زیست آسیب برساند.

وی اضافه کرد: در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی شهر مشهد نیز این امر را در اولویت قرار داده‌ایم و پروژه‌های متعددی برای کنترل آلودگی هوا و توسعه فضاهای سبز طرح‌ریزی شده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شاخص فضای سبز در کشورهای توسعه یافته بالای ۲۵ متر مربع برای هر شهروند است اگرچه مشهد نسبت سایر کلانشهرها وضعیت خوبی دارد اما این سرانه ۱۶ متر مربع بوده و هنوز با میانگین جهانی فاصله زیادی داریم؛ گسترش کمربند سبز یکی از اقدامات آگاهانه شهرداری برای حفاظت از محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی پیاده‌روی و دوچرخه سواری برای بهبود وضعیت محیط زیست مشهد، ادامه داد: مسیرهای ویژه دوچرخه سواری مشهد به ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید و با سرمایه‌گذاری‌هایی که در مترو شده گسترش آن را به عنوان یک حمل‌ونقل پاک در دستورکار خواهیم داشت.

موحدی‌زاده آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور را آزار دهنده و نگران کننده خواند و گفت: در شهر مشهد نیز آتش‌سوزی‌هایی در کمربند جنوبی گزارش شده است که امیدواریم دیگر تکرار نشده و برای مقابله با تکرار احتمالی آن مدیریت‌های لازم اتخاذ شود.

۴۰۰ پروژه در اطراف حرم امام رضا (ع) متوقف شده است

وی با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور رئیس شورای شهر و شهردار مشهد و استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: مشهد آبرو و اعتبار کشور بوده و باید وضعیت شهر به گونه‌ای باشد که گردشگران قضاوت مطلوبی درباره عملکرد مدیران شهری داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امیدواریم شورای عالی شهرسازی برای رونق بخشیدن به پروژه‌های سرمایه گذاری تصمیم شفافی گرفته و شهر را از این بن‌بست خارج کند، افزود: اکنون ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری در اطراف حرم مطهر متوقف شده‌اند که این به معنای بلاتکلیفی ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه و ۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق مکتسبه انباشته شده است که منجر به خروج سرمایه‌ها از مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با مشاهده ثبات تصمیم‌گیری‌ها اعتماد می‌کنند، اضافه کرد: وقتی ضوابط مدام تغییر کنند شهر سلیقه‌ای و ناموزون ساخته می‌شود درحالی که بسیاری از افراد به واسطه قوانین نظام و شرع اقدام به سرمایه گذاری کرده اما این سرمایه‌ها بلاتکلیف است.

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه قانون جدید نباید قوانین قبلی را نسخ کرده و سرمایه گذاران را متوقف کند بلکه مصوبات جدید باید تکمیل کننده طرح‌های قبلی باشد، طرح راهبردی توس را یکی از آبروهای مشهد و ایران دانست و گفت: امیدواریم این طرح نیز به سرانجام خوبی برسد تا افراد به سمت سرمایه گذاری در منطقه توس پیش بروند اما این امر زمانی محقق می‌شود که مردم بدانند تصمیمات تابع جوسازی نبوده و منطق بر آن حاکم است.

کد خبر 427644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.