۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
رویداد هنری بازل لغو شد

پنجاهمین دوره جشنواره هنری بازل با عنوان "آرت بازل" که به دلیل شیوع کرونا و برخلاف سنت هرساله از بهار سال جاری به زمستان موکول شده بود لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، مسئولان برگزاری رویداد هنری آرت بازل پس از هفته‌ها بررسی و ارزیابی به این نتیجه رسیدند که این رویداد را در سال ۲۰۲۰ لغو کنند. زمان اصلی برگزاری این جشنواره در بهار است و از آن به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری جهان در بهار یاد می‌شود، اما پیش تر مسئولان به این نتیجه رسیده بودند که این رویداد را به ماه سپتامبر موکول کنند که اکنون و با توجه به ادامه‌دار بودن مشکلات کرونا این رویداد به کلی لغو شد.

هر ساله بیش از ۲۵۰ غرفه‌دار از سراسر دنیا برای این رویداد به بازل سفر می‌کنند. دوره بعدی این رویداد طبق روال هر ساله در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

در همین راستا مسئولان برگزاری رویداد هنری بازل بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که در بخشی از آن آمده است: "اگرچه این سازمان امید داشت با برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه آرت بازل در ماه سپتامبر از احیای بازار حمایت کند، اما میزان بی‌ثباتی و شبهاتی که با آن روبه‌رو هستیم همچنان بالاست. بهترین گزینه پیش رو برای نمایشگاه بازل تمرکز بر برگزاری رویداد ژوئن ۲۰۲۱ با کیفیت استثنایی در سطح بین‌الملل است درست همانطور که جهان هنر از ما انتظار دارد."

کد خبر 427622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.