نانو فناوری به کمک زیبایی شهری می‌آید

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای کمک به بهبود فضای بصری شهرها و افزایش زیبایی و نمایی ساختمان‌ها با کمک ساختارهای نانو پایه به کمک معماری آمده‌اند.

به گزارش ایمنا، محمد محققیان، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نانو فناوری گفت: مالکان ساختمان‌ها به ویژه برج‌های بزرگ با چالشی به نام تمیزی و زیبای نمای ساختمان رو به رو هستند؛ به دلیل آلودگی‌های محیطی از جمله آلودگی هوا، ممکن است نمای ساختمان اعم از انواع سنگ، چوب یا آجر به مرور دچار آلودگی شود یا در اثر متغییر‎های محیطی دچار آسیب گردد.

محققیان افزود: این شرکت یک ساختار پوششی نانویی آبگیریز تولید کرده است که با پاشش آن روی سطوح می‌تواند بین سه تا پنج سال سطح و نمای ساختمان را از انواع آلاینده‌ها محافظت کند؛ این ماده علاوه بر افزایش طول عمر ساختمان، جلا، تمیزی و زیبایی آن را حفظ می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محلول کاربردی به وسیله دستگاه‌های انفرادی پاشش مایع که در سمپاشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر روی سطوح قرار گرفته و ۲۴ ساعت بعد به آن سطح، حالت مایع می‌دهد.

وی افزود: این مسئله می‌تواند علاوه بر حفظ زیبایی ساختمان به حفظ زیبایی شهرها نیز کمک کند؛ در حال حاضر قوانینی که از سوی مدیران شهری در این حوزه اعمال می‌شود، هر روز در حال افزایش است؛ به همین خاطر با توجه به قیمت به صرفه استفاده از محصولات دانش بنیان نانو پایه، می‌توان به حفظ دراز مدت زیبایی و استحکام نمای ساختمان کمک کرد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 426630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.