عابدی: نقش آیت الله طاهری در انقلاب حذف شدنی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: زمانی که آیت الله طاهری از قامت امام جمعه اصفهان کنار رفت، بدرقه‌ای مناسبی از وی صورت نگرفت اما همواره در دل مردم اصفهان حضور داشت. نقش وی در تاریخ انقلاب حذف شدنی نیست.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت سالگرد درگذشت آیت الله طاهری اظهار کرد: انقلاب در اصفهان بدون تأثیر گذاری آیت الله طاهری مفهومی ندارد، زیرا وی پرچمدار تمامی برنامه‌ها علیه نظام ستم شاهی در اصفهان بود.

وی افزود: آیت الله طاهری به خوبی با درد مردم آشنا بود و در جهت دهی اسلامی اعتراضات بسیار مؤثر بود؛ زیرا در اوایل انقلاب گروه‌های متعددی با تفکرهای سوسیالیستی و کمونیستی وارد صحنه شده بودند که تفکیک خطوط سیاسی را برای مردم عادی دشوار کرده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم ادامه داد: آیت الله طاهری در علم فقه و الهیات خبره بود. وی طی مدتی که مسئولیت سنگر نماز جمعه اصفهان را بر عهده داشت، هیچوقت از مسیر عدالت خارج نشد و همواره سعی داشت از تمامی گرایشات سیاسی حمایت کند. طاهری مانند پدری مهربان به تمامی اقشار جامعه کمک می‌کرد و اصفهان را به یکی از قوی‌ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی و حمایت از امام (ره) تبدیل کرد.

عابدی تاکید کرد: آیت الله طاهری نمی‌توانست درد و رنج مردم را تحمل کند و به همین دلیل زندگی خود را وقف رفع مشکلات محرومان کرده بود. وی از اختلافات بین جناح‌های سیاسی دلخور بود و همواره سعی داشت آن‌ها را به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که آیت الله طاهری از قامت امام جمعه اصفهان کنار رفت، بدرقه‌ای مناسبی از وی صورت نگرفت اما همواره در دل مردم اصفهان حضور داشت. نقش وی در تاریخ انقلاب حذف شدنی نیست.

کد خبر 426548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.