جَنگ اعتبارنامه‌ها در پارلمان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

نگاهی بر متن و حاشیه بررسی اعتبارنامه چند نماینده در صحن مجلس

جدال بی‌انتهای مجلس یازدهمی‌ها حالا به ایستگاه اعتبارنامه‌ها رسیده و از ظواهر امر و جنجال‌های اخیر پیداست که جلسات بررسی اعتبارنامه نمی‌تواند خالی از حواشی باشد. ماجرای کشمکش بر سر اعتبارنامه‌ها از چند روز پیش آن هم با توئیتی که روح‌الله نجابت نماینده شیراز منتشر کرد آغاز شد؛ او از نامه اعتراضش به اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» به علت رانت‌خواری خبر داد و علیرضا زاکانی و هفت نماینده دیگر هم آن را امضا کردند. در این نامه نوشته شده بود: «احتراماً با استناد به ماده ۲۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را نسبت به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون منتخب مردم شریف گچساران و باشت به دلیل رانت‌خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی اعلام می‌داریم.»

ماجرا به همین‌جا ختم نشد و اعتراض‌ها به اعتبارنامه نمایندگان، دامن کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا را هم گرفت و نجابت، زاکانی و کریمی در نامه‌ای به اعتبارنامه محمد کاظم دلخوش آن هم به دلیل سوء‌استفاده مالی و زمین‌خواری اعتراض کردند. اما این جدال تنها یک طرف نداشت و غلامرضا تاجگردون که خود را در میان رینگ دید، دست به مقابله به مثل زد و آنطور که از زمزمه‌ها پیداست نماینده گچساران هم به اعتبارنامه «محمدباقر قالیباف» که هنوز مهر ریاست مجلسش خشک نشده است اعتراض کرد البته در لیست اعتراض تاجگردون، قالیباف تنها نبود و اعتراض به اعتبارنامه علیرضا زاکانی و مرتضی آقاتهرانی هم به چشم می‌خورد.

واکنش حسام‌الدین آشنا به درخواست مقام اسرائیلی

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، با اشاره به اهداف آمریکایی‌ها و همراهانش برای درخواست حذف حساب‌های کاربری رهبر انقلاب، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی برای فعالان و مبارزان عرصه نبرد هستند. شبکه‌های اجتماعی یک فضای بسیار عظیم جهانی را برای حضور میلیاردی جمعیت‌های مختلف فراهم کرده است. اگر مردم یک کشور و قاره در فضای شبکه‌های اجتماعی حضور دارند غیاب کشور ما در شبکه‌های اجتماعی هیچ توجیهی ندارد؛ حضور رهبر انقلاب، مسئولان، فعالان و کنشگران اجتماعی در عرصه شبکه‌های اجتماعی به معنای آن است که آنها هیچگاه از میدان اطلاع رسانی و آگاه کردن واقعیت‌ها و نظرات خود عقب نشینی نمی‌کنند.

آشنا با بیان اینکه هدف دشمن در نبرد فضای مجازی شکست جمهوری اسلامی است، یادآور شد: یکی از روش‌های مقابله با کشورمان برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی این است که اکانت‌های کاربری مربوط به جبهه انقلاب اسلامی به طور منظم و نظام یافته ریپورت شده و تلاش می‌شود به صورت شبهه قانونی این حساب‌های کاربری از دسترس عموم خارج شود.

طی چند روز قبل وزیر مسائل راهبردی و دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، از او خواست حساب‌های کاربری رهبر انقلاب در این شبکه اجتماعی را مسدود کند؛ در این نامه تصریح شده‌ است، رژیم صهیونیستی آماده هرگونه همکاری با توئیتر است تا حساب‌های آیت‌الله خامنه‌ای در این شبکه اجتماعی مسدود شود.

واکنش سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به حوادث اخیر در آمریکا

سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به رفتارهای نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا و خشونت‌های غیرانسانی پلیس آمریکا علیه شهروندان و سیاهپوستان این کشور اظهار کرد: دولت استکباری آمریکا بر خلاف شعارهای دروغین حقوق بشری، این روزها چهره زشت و غیر انسانی خود را در مواجهه با اعتراضات مردمی بیش از پیش نمایان و با توسل به خشن‌ترین روش‌ها پایه‌های دموکراسی دروغین را متزلزل کرده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: نظام استکباری آمریکا در حالی این روزها شاهد صحنه ناآرامی و آشوب‌های گسترده در این کشور است که سران کاخ سفید همواره و در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه خود عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها در منطقه و جهان است که خبرسازی‌های دروغین در ارتباط با جان باختن تعدادی از اتباع مهاجرین افغانستان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ارتباط آن با نیروهای مرزبانی نمونه‌ای از این دروغ‌پردازی‌هاست که شواهد نشان می‌دهد با هدف لطمه زدن به روابط برادرانه دو کشور ایران و افغانستان طراحی شده است؛ حال آنکه پذیرش بیش از سه میلیون نفر از مهاجران افغانستانی طی سه دهه اخیر در جمهوری اسلامی ایران و پیوندهای عمیق دینی و قومی تردیدی باقی نگذاشته است که برخی تحرکات تفرقه‌افکنانه نمی‌تواند مانعی در مقابل تداوم این پیوندها باشد.

انتقاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی توجهی به سیاست‌های کلی محیط زیست

محسن رضایی با اشاره به آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در صفحه اینستاگرام نوشت: امسال هم درختان بلوط و حیوانات طبیعت بی نظیر زاگرس در آتش بی مسئولیتی جان دادند و سوختند. شاید اگر فقط ۱۵ میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست منحصر به فرد زاگرس پرداخت شده بود خاکستر جایگزین ریه‌های طبیعت ایران نمی‌شد. این در حالی است که به محیط زیست تا آن‌حد توجه وجود دارد که رهبر انقلاب برای «محیط زیست»، با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی تعیین و ابلاغ فرموده‌اند.

اولین بند سیاست‌های کلی محیط زیست چنین است؛ "مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست‌بوم به‌ویژه با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی.» اما متولیان امر دقیقاً خلاف این بند و رویکرد این سیاست‌ها عمل می‌کنند و برخی با بی‌تفاوتی به آتشی نگاه می‌کنند که بخش‌های وسیعی از جنگل‌های این سرزمین را خاکستر می‌کند.

انتقاد نماینده نائین از حادثه مربوط به آسیه پناهی

الهام آزاد در تذکری در جلسه علنی صبح امروز مجلس گفت: پیام رهبری به مجلس یازدهم ما را به سمت اولویت اقتصاد و فرهنگ رهنمون می‌کند. در روزهای اخیر اتفاقات غم انگیزی رخ داد که اگر سال‌های قبل به فرمایشات آقا توجه می‌شد از آن پیشگیری می‌شد. آقا در سال‌های ۶۹، ۷۶ و ۹۲ فرمایشات مهمی نسبت به بحث زن و خانواده و تعدی به حقوق زنان داشتند که اجرایی نشد و امسال هم در دیدار دانشجویان گفتند در این زمینه کم کاری شده است.

آزاد با بیان اینکه «ما در بحث عدالت نمره خوبی نگرفته‌ایم» اضافه کرد: فردی هزاران متر بدون مجوز ساخت و ساز می‌کند، اما ملکش تخریب نمی‌شود در حالی که به خاطر چهار پنج متر با خانم آسیه پناهی چنین برخوردی شد. ما انتظار داریم این موضوعات در کنار مسئله اقتصاد اولویت مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب گام تمدن سازی نوین اسلامی است و باید ندای حق را به جهانیان برسانیم یادآور شد: نژادپرستی، ظلم و قتل رنگین پوستان در آمریکا در روزهای اخیر اتفاق افتاده است.

درخواست نماینده فلاورجان از قوه قضائیه برای ورود به ماجرای مرگ آسیه پناهی

سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور ادعا کرد: دولت شما دیر از خواب بیدار می‌شود. ابتدای شیوع کرونا کشور را رها کردید و هم اکنون اقتصاد پساکرونا را به حال خود گذاشته‌اید. وضعیت اقتصادی مردم روز به روز بدتر می‌شود. دولت نیز نقدینگی را رها کرده به طوری که حجم نقدینگی طی پنج سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

نماینده مردم فلاورجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: این مسئله باعث شده که نقدینگی در بازار طلا، ارز، بورس و مسکن جابجا شود. حجم بدهی معوقات بانکی و حجم مطالبات مشکوک الوصول بانکی نشانگر ضعف عملکرد بانک مرکزی و خودمختاری بعضی بانک‌ها است. دولت این مسائل مهم را رها کرده است و به فکر انتصاب افراد معلوم الحال در پست‌های حساس در این سال آخر است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در خصوص آسیه پناهی، پیرزنی که خانه‌اش در کرمانشاه مورد تخریب شهرداری این شهر واقع شده بود گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم که به موضوع مرگ آسیه پناهی ورود کند. جرم این زن دفاع از آلونک ساده و کپری خود در مقابل شهرداری کرمانشاه بود. در نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست که بعد از ۴۰ سال برای رفع مشکل فقرا اینگونه با آنها برخورد شود.

کد خبر 426544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.