کرونا کدام نمایشگاه ها را لغو کرد؟

نمایشگاه‌ها و رویداهای علم و فناوری بسیاری به دلیل گسترش بیماری همه گیر کووید-۱۹ لغو شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال نمایشگاه‌های فناوری زیادی در سراسر دنیا برگزار می‌شود و افراد بسیاری از آن‌ها استقبال می‌کنند، اما شیوع ویروس همه گیر کووید -۱۹ برگزاری این گونه مراسم‌ها را دچار تغییر کرد. برای مثال رویداد جایزه بین المللی آبل ویژه ریاضیدانان به تعویق افتاد. در ادامه به بررسی تعدادی از نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که برگزاری آن‌ها تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت، می‌پردازیم:

کرونا ویروس و کنگره جهانی موبایل شانگهای

نمایشگاه MWC که هر سال در ماه فوریه در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. همچنین کنگره جهانی شانگهای که مهمترین کنگره موبایل در آسیا است و هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شود، نیز با توجه به شیوع کرونا ویروس لغو شده است. با توجه به اینکه بهداشت و ایمنی علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی در اولویت است، تاریخ و مکان مناسبی برای برگزاری این همایش در ماه‌های آینده انتخاب خواهد شد.

کرونا ویروس و رویدادهای گوگل

شرکت گوگل که هر سال رویدادهای متفاوتی را برگزار می‌کند، با توجه به شیوع ویروس کووید -۱۹ این رویدادها را برگزار نخواهد کرد یا برنامه‌های این کمپانی به صورت مجازی اجرا می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گوگل به نام "I/O" که قرار بود سال جاری در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مه برگزار شود، لغو شد. شرکت گوگل هزینه متقاضیان شرکت در این رویداد که بلیت مورد نظر را تهیه کرده بودند، به طور کامل به افراد بازگرداند و اعلام کرد سال آینده امکان خرید بلیت این رویداد برای افراد به صورت خودکار فراهم می‌شود.

کرونا ویروس و جایزه آبل

آبل یک جایزه بین المللی است که پادشاه نروژ هر سال به چند ریاضیدان که کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند، اهدا می‌کند. جایزه آبل سال جاری به دو ریاضیدان به نام‌های هیلل فراستنبرگ و گرگوری مارگولیس خواهد رسید، اما با توجه به شیوع ویروس کووید -۱۹ این مراسم که معمولاً در ماه مه در شهر اسلو برگزار می‌شود، به تعویق افتاد. اعلام شده است که در مراسم سال ۲۰۲۱ هر دو جایزه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اهدا خواهد شد.

کرونا ویروس و نمایشگاه CES 2021

نمایشگاه CES، مهمترین رویداد فناوری در سراسر دنیا به شمار می‌رود که هر سال در ماه ژانویه برگزار می‌شود و شرکت‌های مختلف محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند. نمایشگاه CES 2020 قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار شد و اکنون برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری آن در سال ۲۰۲۱ نیز در حال انجام است. مسئولان برگزاری این مراسم اعلام کردند از آنجایی که ایمنی و سلامت افراد در CES اولویت دارد، برنامه‌های جدیدی از جمله ضدعفونی کردن فضای غرفه‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش، تب سنجی در نقاط ورودی نمایشگاه و افزایش دسترسی به خدمات درمانی در محل برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 426324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.