موزه لوور ماه آینده بازگشایی می‌شود

موزه‌های فرانسه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در دو ماه آینده میلادی بازگشایی را آغاز کنند و بدین ترتیب موزه لوور از ششم جولای مصادف با ۱۶ تیر درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، وزارت فرهنگ فرانسه اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی برای بازگشایی مشاغل در این کشور، موزه‌ها نیز در طی دو ماه آینده میلادی یعنی ژوئن و جولای باز خواهند شد.

موزه "لوور لنز" در ۲۰۰ کیلومتری شمال پاریس فعالیت خود را از چهارشنبه هفته آینده از سر می‌گیرد و اولین موزه‌ای خواهد بود که درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز خواهد کرد. دو بخش در کاخ ورسای نیز هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و بخش‌های دیگر این موزه مهم تا پایان ماه ژوئن بازگشایی خواهند شد.

در همین حال موزه لوور نیز در تلاش است تا از ششم جولای مصادف با ۱۶ تیر فعالیت خود را از سر بگیرد. ژان لوک مارتینز، مدیر موزه لوور اعلام کرده که تنها ۷۰ درصد از فضای موزه که ظرفیت ۶۵ هزار نفر را دارد فعال خواهد شد تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

این موزه تنها به صورت آنلاین بلیط فروشی خواهد داشت و برای بازدید از آن استفاده از ماسک اجباری است. همچنین موزه لوور اعلام کرده در حال آماده سازی برخی شرایط است تا بازدیدکنندگان در فاصله ایمن از هم حرکت کنند. برای سالن مونالیزای این موزه که شلوغ‌ترین محل آن است نیز تمهیداتی برای رعایت فاصله اجتماعی اندیشیده شده است.

موزه لوور با ۱۰ میلیون نفر بازدید کننده سالانه، شلوغ‌ترین موزه دنیا است و یک مورد استثنایی به شمار می‌رود. آنگونه که مارتینز گفته در تابستان سال جاری به دلیل حضور کم‌رنگ بازدیدکنندگان خارجی (که ۷۵ درصد از کل بازدید کنندگان را شامل می‌شوند) می‌توان شرایط را مدیریت کرد تا سلامت عمومی در موزه به خطر نیفتد.

کد خبر 426223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.