آمادگی اتاق ایران برای ایجاد دادگاه‌های تجاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از آمادگی این اتاق برای ایجاد دادگاه‌های تجاری با همکاری قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین شافعی صبح امروز شنبه _۱۰ خرداد_ در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب‌وکار، با بیان این مطلب که پارلمان بخش خصوصی آماده ایجاد دادگاه‌های تجاری با همکاری قوه قضائیه است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ و با تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تاکنون اقدامی عملی برای اجرای این قانون انجام نشده بود و ایجاد پنجره واحد، گام نخست در این زمینه بود.

وی افزود: از مدتی قبل مکاتبه با وزیر اقتصاد و علی آقامحمدی برای ایجاد دادگاه‌های تجاری آغاز شد و پیشنهاد ما این بود که در مرحله نخست در پنج استان بررگ این اقدام انجام شود.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با تدبیر اتاق بازرگانی قرار شد ابتدا این دادگاه‌ها در تهران راه‌اندازی شود و سپس در سایر استان‌ها راه‌اندازی شود.

شافعی ادامه داد: متأسفانه مجوز کسب‌وکارها در برخی موارد بیش از یک سال به طول می‌انجامد و این موضوع شفافیت و سلامت را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد. بزرگترین حمایت از بخش خصوصی باز کردن مسیر است.

منبع: ایبنا

کد خبر 426210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.