۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
پایان زندگی شرور مسلح در کهنوج

کشف ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در پایانه غرب تهران، دستگیری باج گیر تهرانی، اتفاقی تلخ در رفسنجان، واکنش سردار رحیمی به تحریم ناجا توسط آمریکا و کشف ۴۰۲ خودرو احتکار شده در دو پارکینگ خودرو غرب تهران، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، فرمانده انتظامی استان از هلاکت یک شرور مسلح در عملیات شبانه پلیس شهرستان کهنوج خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان"کهنوج"با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود عاملان شرارت و سارقان مسلح به شهر کهنوج از محور قلعه گنج با یک دستگاه پژو ۴۰۵ مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران بلافاصله با تشکیل چند اکیپ مجرب در ورودی شهر کهنوج مستقر و خودرو مورد نظر را مشاهده کرده و به آن دستور ایست دادند.

سردار ناظری تصریح کرد: افراد شرور با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی می‌کنند که با هوشیاری و برتری آتش مأموران طی این درگیری مسلحانه، یک نفر از اشرار به هلاکت رسیده و دو نفر دیگر مجروح و دستگیر می‌شوند؛ در این عملیات علاوه بر توقیف خودرو متهمان، مأموران در پاکسازی منطقه درگیری یک قبضه سلاح و مقادیر قابل توجهی مهمات ممنوعه کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: شرور به هلاکت رسیده سوابقی همچون اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق تیراندازی، حمل و نگهداری سلاح و قدرت نمایی، اخاذی، زورگیری و سرقت مسلحانه در شهرستان‌های جنوبی استان را در کارنامه خود دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم و خطیر نیروی انتظامی شناسایی و دستگیری متهمان تحت تعقیب و عاملان شرارت و جرایم خشن است که تمامی رده‌های انتظامی در این رابطه با جدیت و به صورت شبانه روزی برای ارتقا امنیت عمومی تلاش می‌کنند.

کشف ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در پایانه غرب تهران

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران از کشف ۶ هزار تلفن همراه قاچاق در انبار پایانه غرب تهران به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

ستوان یکم "مهدی کیاشمشکی" گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر وجود تعداد زیادی تلفن همراه احتمالاً قاچاق در انبار توشه باربری تیمی از مأموران کلانتری پایانه غرب پایتخت برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه مأموران برای بررسی موضوع به محل جمع‌آوری تلفن‌های همراه مراجعه کردند، افزود: بررسی اولیه تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که در طول یک ماه اخیر تعداد فراوانی تلفن‌های همراه در این مکان جمع‌آوری و دپو شده است.

این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی‌های قضائی انبار اعلامی بررسی و تعداد ۶ هزار گوشی‌های سامسونگ و هوآوی فاقد فاکتور و مجوزهای گمرکی کشف شد.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه تلفن‌های همراه به کلانتری انتقال داده شد و مشخص شد این گوشی‌های موبایل قاچاق در پوشش لوازم یدکی به این انباری انتقال بافته است، افزود: کارشناسان ارزش آن را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران اظهار کرد: تلفن‌های همراه کشف شده در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و ادامه تحقیقات پلیسی برای دستگیری عامل یا عاملان قاچاق در پلیس امنیت اقتصادی ادامه دارد.

دستگیری باج گیر تهرانی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۱۵ تهران پرونده یک سرقت برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد ولی کارآگاهان با حضور در محل سرنخی از سارقان بدست نیاوردند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد سارقان با تماس با وی واریز ۱۰ میلیون ریال به شماره کارت عابر بانک به نام محسن را از وی درخواست کرده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در بخش دیگری از تحقیقات پلیسی صاحب شماره حساب شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی احضار و به کارآگاهان اظهار داشت، کارت عابر بانک خود را به برادرش مجتبی داده است و شاکی با مشاهده تصاویر برادر مالک کارت عابر بانک او را یکی از سارقان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه با مشخص شدن هویت یکی از سارقان و بررسی سوابق او کارآگاهان متوجه شدند مجتبی دارای پنج فقره سابقه گوشی قاپی، توزیع مواد مخدر و کش روی می‌باشد، ادامه داد: با دستور مقام قضائی دادسرای ناحیه ۱۵ تهران مجتبی در سوم اردیبهشت ماه دستگیر و به پایگاه ششم انتقال یافت.

رئیس پایگاه ششم تصریح کرد: با انتقال متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی وی لب به اعتراف گشود و به سرقت از شاکی اعتراف کرد و گفت، بعد از سرقت قصد داشتم مبلغی پول نیز از طریق کارت عابر بانک برادرم از شاکی بگیرم.

سرهنگ کنجوریان با بیان اینکه متهم در ادامه تحقیقات مقدماتی اعتراف کرد: سرقت را با همکاری یکی از دوستانش به نام وحید انجام داده است و وحید پس از دستگیری به پنج فقره سرقت با مجتبی و این که گوشی‌های مسروقه را به فردی به هویت فریدون فروخته‌اند اعتراف کرد.

این مقام پلیس گفت: با دستور قضائی، خریدار اموال مسروقه در خیابان پرستار دستگیر و در بازرسی از منزل وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد و صراحتاً به خرید پنج دستگاه گوشی مسروقه از متهمان اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش و پیگیری کارآگاهان تا کنون چهار تن از مال باختگان شناسایی و متهمان با قرار تأمین مناسب از سوی مرجع قضائی دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پایگاه می‌باشند.

اتفاقی تلخ در رفسنجان

مردی که در چاه سقوط کرده بود به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

مسئول روابط‌عمومی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان گفت: یک کارگر افغانستانی حین حفر چاه درون چاه سقوط کرد که پس از بیش از دو ساعت نجات یافت.

شمسی اظهار کرد: پیش از ظهر امروز در ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی مبنی بر سقوط یک کارگر درون چاه برقرار شد و عوامل ۱۱۵ به محل اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان تصریح کرد: با تلاش مأموران آتش‌نشانی و هلال‌احمر این کارگر در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه از چاه خارج شد که زنده بود.

وی خاطرنشان کرد: به محض رهاسازی مصدوم از درون چاه اقدامات اولیه نیروهای اورژانس انجام شد و بیمار با کد اول شهری اورژانس به بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) منتقل شد.

واکنش سردار رحیمی به تحریم ناجا توسط آمریکا

رئیس پلیس پایتخت در واکنش به تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا، گفت: تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکا نشان می‌دهد که این نیرو امروز در راه درست دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت و در پیروی از ولی امر خود جانفشانی و ایستادگی می‌کند.

سردار حسین رحیمی در واکنش به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسئولان ارشد این نیرو توسط آمریکا، اظهار کرد: اولاً از این بابت ما خوشحال هستیم، این‌که شیطان بزرگ ما را تحریم کرده است جای خوشحالی دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: خدا نکند آن روزی که دولت‌مردان آمریکا از نیروی انتظامی تعریف کنند، این تحریم نشانه حقیقت و صداقت راه ما است.

وی خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها نشان می‌دهد که نیروی انتظامی امروز در راه درست دفاع از ارزشهای و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت و در پیروی از ولی امر خود جانفشانی و ایستادگی می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با این تحریم‌ها معلوم شد ما مسیر را درست می‌پیماییم، در واقع خدا، ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم نباید ما را تحریم کنند.

رحیمی با بیان اینکه رضایتمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروی انتظامی برای ما بالاترین ارزش است، گفت: از بابت این تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه نگران نیستیم، واهمه‌ای نداریم و خدا را سپاس می‌گوئیم.

کشف ۴۰۲ خودرو احتکار شده در ۲ پارکینگ خودرو غرب تهران

رئیس کلانتری ۱۵۴ چیتگر از شناسایی دو پارکینگ و کشف ۴۰۲ خودرو احتکار شده در غرب تهران خبر داد.

سرهنگ کیانوش نظری با اعلام این خبر گفت: در پی ابلاغ لزوم اتخاذ تدابیر در خصوص برخورد با احتکار کنندگان خودروهای بدون پلاک در پارکینگ‌ها، عوامل کلانتری در رصدهای انجام شده دو پارکینگ در جاده مخصوص، بزرگراه لشگری غرب به شرق روبروی خیابان نخ زرین و شرق به غرب اتوبان لشگری خیابان سپاه اسلام شناسایی کردند.

وی افزود: عوامل کلانتری با حضور در این دو پارکینگ خودروهای احتکار شده زیادی کشف کردند که در پارکینگ اول تعداد ۲۵۱ خودرو که عمدتاً خودروهای داخلی هستند و در پارکینگ دوم تعداد ۲۵۱ خودروی بدون پلاک احتکار شده به دست آوردند.

این مقام پلیس عنوان کرد: تعداد ۴۰۲ خودروی احتکار شده مربوط به دو نفر است که هماهنگی‌های لازم با تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی صورت گرفته شد و دو پارکینگ به دستور مقام قضائی پلمب شدند.

رئیس کلانتری ۱۵۴ چیتگر در پایان گفت: پرونده در خصوص دو نفر به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 425852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.