مدارس شاهد از طریق "سجا" ثبت‌نام می‌کنند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران، گفت: ثبت نام در مدارس شاهد فقط از طریق سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا رزاقی، با اشاره به زمان ثبت نام مدارس شاهد، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی از اول خرداد تا ۱۷ خرداد، پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از اول تیر ماه لغایت ۱۴ تیر ماه و همچنین پیش ثبت‌نام پایه دهم از پنجم تیر آغاز و تا ۲۱ تیر ادامه دارد و ثبت نام در مدارس شاهد فقط از طریق سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir انجام می‌شود.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای فرصت طلب در فضای مجازی از طریق سایت‌های متفرقه نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام می‌کنند که از نظر این اداره کل وجاهت قانونی ندارد و خانواده‌ها تنها از طریق سامانه سجا اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران درباره محدودیت‌های ثبت‌نام در مدارس شاهد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هر مدرسه که از طرف استان اعلام می‌شود و طبق دستورالعمل و اولویت امتیازبندی که اعلام شده است، مدارس باید ظرفیت ثبت نام خود را از جامعه ایثارگری پُر کنند.

رزاقی خاطرنشان کرد: در صورتی که همه دانش آموزان حائز امتیاز، ثبت‌نام شوند و باز جای خالی باقی مانده بود، می‌توان از دانش آموزان بدون اولویت امتیاز نیز ثبت نام کرد.

وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه ما تقویت جامعه ایثارگری در مدارس شاهد است؛ زیرا با وجود بالا رفتن سن رزمندگان و خانواده شهدا، این جامعه با کاهش روبرو شده است. برای این منظور تدابیری داشتیم که از جمله آنها می‌توان به ارائه خدمات به نوه جامعه ایثارگران و همچنین جانبازان اشاره کرد. به عنوان مثال برای سال تحصیلی جدید، امتیازات نوه رزمندگان که به ازای هر ماه ۳ امتیاز بود به پنج امتیاز افزایش یافته و حداکثر امتیاز این بخش از ۵۰ به ۷۰ رسیده است.

کد خبر 425814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.