شکست زنبورهای بی آزار/ بوی قهرمانی مونیخی ها به مشام می‌رسد

شب گذشته تیم فوتبال بورسیا دورتموند در دیدار "درکلاسیکر" و در راه قهرمانی بوندس لیگا، مغلوب تیم فوتبال بایرن مونیخ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از چند ماهی که رقابت‌های ورزشی مختلف جهان از جمله فوتبال تعطیل بود، حالا چند هفته‌ای می‌شود که لیگ فوتبال آلمان زودتر از بقیه لیگ‌ها آغاز شده است.

در بوندس لیگا شرایط جدول بسیار حساس و پیچیده شده است که تیم‌های بایرن، دورتموند، لایپزیش، گلادباخ و شال که، پنج تیم بالای این جدول هستند که از شانس قهرمانی برخورد دارند.

شب گذشته در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته ۲۶ بوندس لیگا در دربی درکلاسیکر زردهای دورتموند میزبان رقیب قدرتمند خود بایرن مونیخ بودند.

با وجود بازی برابر هر دو تیم و حتی برتری زنبورها، این شاگردان فلیک بودند که در دقیقه ۴۳ با اشتباه فاحش دروازه بان سوئیسی تیم رقیب، توسط کیمیش به گل رسیدند و با حفظ همان یک گل تا پایان بازی، ۳ امتیاز مهم به اندوخته خود اضافه کردند.

آن زمانی که فوتبال برایمان یک چیز عادی و روزمره بود با آن زندگی می‌کردیم هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که با دیدن یک مسابقه‌ فوتبال بدون تماشاگر و بدون حلقه‌های خوشحالی بعد از گل بازیکنان، اینقدر خوشحال شویم.

بایرن مونیخ فلیک بعد از وقفه‌ای که ایجاد شد هم نشان داد همان تیم هجومی و مدعی سابق است. بایرن می‌خواهد هشتمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ را کسب کند. آنها پنج بازی پیاپی را با برد پشت سر گذاشته و در ۱۳ بازی اخیرشان در لیگ شکست نخورده بودند که با بازی دیشب، این عدد به ۱۴ رسید.

دورتموند هم تا قبل از بازی با بایرن به کسب پیروزی‌های امیدبخش ادامه می‌داد و جدی ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ به شمار می‌رود. دورتموند فاوره به دنبال جبران شکست ۴ بر صفر در بازی رفت بود که باز هم موفق نشد.

دورتموند در دیدارهای خانگی اخیرش برابر بایرن مونیخ ۲ پیروزی، ۳ شکست و ۲ تساوی داشته است که با بازی شب گذشته، یک باخت دیگر به کارنامه زنبورها اضافه شد.

الان با نتیجه به دست آمده مونیخی‌ها با ۶۴ امتیاز به صدر جدول چسبیده‌اند و پشت سر آنها هم دورتموند با ۵۷ امتیاز قرار دارد. با این اوضاع بایرنی‌ها کار سختی برای تکرار همان کار همیشگی که قهرمانی در لیگ است را ندارند.

مهم‌ترین نکته بازی شب گذشته، برگزاری این دیدار مهم بدون تماشاگر بود، همه در وستفالن از مدت‌ها پیش انتظار این بازی را می‌کشیدند، اما هیچکس به فوتبال بدون تماشاگر عادت ندارد.

در بازی شب گذشته خالی بودن سکوهای یکی از پرشور ترین ورزشگاه‌های اروپا با آن دیوار زردش، به شدت علاقه مندان را آزار می‌داد.

کد خبر 425779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.