وبسایت موزه علی ‌قلی ‌آقا رونمایی شد

وبسایت الکترونیکی موزه گرمابه علی قلی آقا در برنامه ای با حضور مسئولان شهرداری، شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا منجمی مدیر موزه گرمابه علی قلی آقا در این خصوص اظهار کرد: این سایت به عنوان یک کارت ویزیت و معرفی نامه برای موزه عمل خواهد کرد، متأسفانه اتفاقی که در خصوص چنین سایت‌های رخ می‌دهد این است که پس از مدتی به دلیل نداشتن جذابیت غیر قابل استفاده می‌شود و ما سعی کردیم تا جایی که ممکن است این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: تلاش کردیم جذابیت‌هایی در سایت ایجاد کنیم که بازدید کننده هر بار راغب شود تا مجدداً از سایت بازدید کند و حتی کسانی که در شهرها یا کشورهای دیگر هستند راغب شوند به صورت حضوری از موزه بازدید کنند.

مدیر موزه گرمابه علی قلی آقا ادامه داد: اولین کاری که کردیم، طراحی تور مجازی برای سایت بود که در آن یک تصویر کلی ۳۶۰ درجه از فضاهای قابل بازدید موزه آماده کردیم که هر علاقمندی بتواند به راحتی به صورت رایگان از این تور استفاده کند. همچنین اطلاعاتی را در خصوص آثار هنری و بخش‌های مختلف موزه در آن قرار دادیم.

منجمی اضافه کرد: همچنین بخشی به نام بلیط الکترونیک را در این سایت قرار داده‌ایم که این امکان را به بازدید کننده می‌دهد تا از پیش بلیط خود را تهیه کند و بر اساس آن حتی می‌تواند ساعت بازدید خود را نیز تعیین کند.

وی ادامه داد: این بلیط‌ها دسته بندی‌های متفاوتی دارند مثلاً می‌توانیم برای صبح جمعه نوعی بلیط و برای سایر روزهای هفته نوع دیگری تعریف کنیم یا اینکه برای گروه‌های دانش آموزی و خانواده‌ها بلیط‌های مختلفی تعیین کنیم، بنابراین بلیط‌ها می‌تواند قیمت‌ها و زمان بندی‌های مختلفی داشته باشد که نوعی امنیت خاطر را برای مخاطبان فراهم خواهد کرد.

مدیر موزه گرمابه علی قلی آقا تصریح کرد: بخش دیگر سایت که از اجزای مهم آن بشمار می‌رود این است که بارکدهایی در بخش‌هایی از حمام نصب شده است که بازدید کنندگانی که به صورت حضوری به موزه آمده‌اند با اسکن آنها در گوشی خود به قسمتی از سایت وصل خواهند شد که اطلاعات آن بخش را در اختیار آنها قرار خواهد داد و در واقع این بخش در کنار راهنمای انسانی به اطلاع رسانی هر چه بهتر در خصوص موزه کمک خواهد کرد.

کد خبر 425737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.