بکارگیری ۱۲۰۰ نیروی استخدامی و طرحی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش استثنایی است و یکی از راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی بکارگیری ۶۹۱ نیروی پذیرفته شده در آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۵۰۰ نیروی طرحی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، اظهار کرد: در سال جدید ۵۰۵ دانشجو معلم در رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: طرح خرید خدمات، استمرار کار بازنشستگان، طرح معلم تمام وقت، حق‌التدریس نیروی شاغل و سرباز معلم راهکارهای دیگر حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی انسانی در گروه‌های هفتگانه آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای سازمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد پیگیری استخدام این دوازده هزار نیرو از طریق سازمان امور استخدامی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و منابع به تصویب رسید.

وی گفت: تأمین نیروی متخصص در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی بسیار سخت‌تر است و امید است با مساعدت سازمان امور استخدامی تأمین نیروی مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

حسینی همچنین در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز گفت: تلاش می‌کنیم در مناطقی از کشور و شهر تهران که امکان سنجش در نوبت صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر نباشد از طریق شیفت عصر موضوع تمهید و برنامه‌ریزی گردد تا خللی در جریان برنامه سنجش پیش نیاید.

کد خبر 425735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.