۱۵ درصد معلمانِ مناطق محروم هنوز به شبکه شاد متصل نشده‌اند

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تعداد زیادی از معلمانی که هنوز موفق به اتصال به شبکه شاد نشده‌اند، مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های محروم هستند.

به گزارش ایمنا، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: تا این لحظه ۸۵ درصد از معلمان به اپلیکیشن شاد پیوسته‌اند و ۱۵ درصد آنها نیز هنوز به شاد متصل نشده‌اند.

وی با اشاره به علت متصل نشدن ۱۵ درصد معلمان به اپلیکشین شاد گفت: آن دسته از معلمانی که هنوز به شاد متصل نشده‌اند، عموماً در مناطق محروم هستند که یا به اینترنت دسترسی ندارند و یا فاقد گوشی اندروید، لپ‌تاپ و سایر ابزارهای کاربردی برای آموزش هستند.

شرفی بیان کرد: از طرفی این آمار ۱۵ درصدی می‌تواند، متعلق به معلمان مدارس غیردولتی باشد که نیروهای آزاد هستند، از این رو به اپلیکشن شاد متصل نشده‌اند، اما تعداد زیادی از معلمانی که هنوز موفق به اتصال به شبکه شاد نشده‌اند، مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های محروم هستند که دسترسی اینترنت ضعیف‌تر است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش درباره روند کاری این معلمان گفت: کلاس‌های درس حضوری توسط این دسته از معلمان که در مناطق محروم هستند و به اپلکیشین شاد دسترسی ندارند، برگزار شد تا آنها کارهای آموزشی را انجام دهند و یا بعضاً اقدام به تهیه بسته‌های خودآموز و آموزشی کرده و آنها را به دست دانش‌آموزان رساندند. در کنار اینها، معلمان اغلب به درس دادن از طریق تلفن نیز پرداختند و سعی کردند، این روش‌ها را جایگزین آموزش مجازی کنند.

وی درباره مشکلات نرم‌افزار شاد گفت: ما مشکلات موجود در اپلکیشین شاد را بررسی و برای حل آن اقدام می‌کنیم. مشکلات این شبکه آموزشی تقریباً به حداقل رسیده و خوشبختانه اعلام شد که اینترنت آن رایگان شده است. البته به مشکلاتی جزئی برمی‌خوریم، ولی مشکلات فعلی به شکل کلان نیست که بگوئیم کل کشور با آن درگیر هستند.

شرفی اضافه کرد: شاید در برخی مواقع به شکل موردی به مسائلی برخورد کنیم که مربوط به یک مدرسه یا منطقه باشد و قطعاً حل شدنی است. به طور کل مشکلات فعلی اپلکیشین شاد موردی و منطقه‌ای است که سریع برطرف می‌شود و تعداد آن هم خیلی محدود است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص استان‌ها و مناطقی که به اپلکیشین شاد دسترسی کمتر و دشوارتری دارند، گفت: همه مناطق و استان‌هایی که به اینترنت دسترسی محدود داشتند مانند سیستان و بلوچستان با دشواری به این شبکه متصل شده و یا اصلاً نشده‌اند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای خانواده‌هایی که توانایی خرید گوشی موبایل هوشمند را ندارند، گفت: برخی مراکز خیریه شروع به فعالیت کرده‌اند و تبلت و گوشی همراه اندروید را تهیه می‌کنند تا دانش‌آموزان محروم نیز بتوانند به درس‌هایشان رسیدگی کنند.

شرفی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تمدید زمان رایگان بودن اینترنت برای استفاده از اپلیکیشن شاد وجود دارد یا خیر؟ گفت: دوره اصلی آموزش تا ۲۷ خرداد است و تا آن زمان تدریس تمام می‌شود و مابقی آن اضافه بر سازمان است.

کد خبر 425594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.