اهدای آپارتمان به نمایندگان منصرف شده از استیضاح وزیر

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم گفت: در روند استیضاح عباس آخوندی تعدادی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح آپارتمان‌هایی را دریافت کردند که لیست آن موجود است و بزرگ‌ترین آن ۲۸۷ متری در الهیه به یکی از نمایندگان بود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد مجلس دوره دهم اظهار کرد: مجلس دهم یکی از موفق‌ترین مجلس در بعد قانون گذاری بود؛ زیرا قوانین بسیار مهمی مانند قانون تجارت و شفافیت منابع مالی کاندیداها و اعاده اموال نا مشروع که ۴۰ سال پشت در مجلس شورای اسلامی مانده بود در این مجلس به تصویب رسید. دلیل اینکه نقاط مثبت مجلس دهم در بعد قانون گذاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که در بعد نظارتی بسیار ضعیف عمل کرد.

وی افزود: در روند سوال نمایندگان از رئیس جمهور، به دلیل اینکه سوالات به قوه قضائیه ارسال نشد، حس سرخوردگی مردم نسبت مجلس دهم القا شد. در روند استیضاح وزیر صمت نیز بلافاصله رئیس جمهور وی را عزل کرد و به عنوان وزیر کار و تعاون به مجلس پیشنهاد کرد که توسط همان نمایندگان به عنوان وزیر کار و تعاون رأی اعتماد گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم تاکید کرد: کم کاری ۶ ساله عباس آخوندی نیز وضعیت آشفته ای را در بازار مسکن ایجاد کرد. وی ۲ بار در مجلس شورای اسلامی استیضاح شد و هر بار رأی اعتماد بیشتری گرفت؛ البته در روند استیضاح عباس آخوندی تعدادی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح آپارتمان‌هایی را دریافت کردند که لیست آن موجود است و بزرگ‌ترین آن ۲۸۷ متری در الهیه به یکی از نمایندگان بود. مردم زمانی که با این موضوعات رو به رو می‌شوند، نسبت به عملکرد نظارتی مجلس عصبانی خواهند شد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: از نظر معاون پارلمانی رئیس جمهور، مجلس دهم با دولت بسیار مهربان بود در صورتی که دولت و وزیران نباید از ترس مجلس خواب شب داشته باشد.

کد خبر 425540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.