جشنواره فیلم ونیز اواخر تابستان برگزار می‌شود

فرماندار منطقه ونیز ایتالیا اعلام کرد که جشنواره فیلم ونیز طبق برنامه اصلی خود یعنی از دو الی ۱۲ ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ورایتی، با اینکه دو رویداد هنری مهم در ونیز ایتالیا یعنی "دوسالانه معماری" و " بینال ونیز" برای یک سال به تعویق افتاده، اما جشنواره فیلم ونیز طبق اعلام مسئولان محلی بر اساس برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

لوکا زایا فرماندار منطقه ونیز یکشنبه گذشته گفته: "دوسالانه معماری ونیز به دلیل عوارض در ساخت غرفه‌ها و فضای لازم برای برگزاری به تعویق افتاد، اما با این حال جشنواره فیلم طبق اعلام قبلی برگزار خواهد شد". البته او اعلام کرده که امسال احتمالاً تعداد فیلم‌های کمتری به جشنواره خواهند آمد.

چندی پیش آلبرتو باربرا، مدیر هنری جشنواره ونیز نامه‌ای به سینماگران و هنرمندان سراسر دنیا نوشت و از آن‌ها درباره چگونگی برگزاری جشنواره و تمایل‌شان به حضور پرسید. در این نامه آمده است: "برگزاری جشنواره ونیز در این شرایط یک شروع جدید و گامی محکم برای زنده نگه داشتن سینما است، اما برنامه‌ریزی برای برگزاری بدون دانستن اینکه شما حاضر به حضور در آن هستید، کاری بیهوده است"

همانطور که انتظار می‌رفت برگزار کنندگان در اواخر ماه می برای برگزاری جشنواره طبق اعلام قبلی تصمیم گیری کردند و اطمینان دارند که جشنواره فیلم ونیز می‌تواند طبق برنامه ریزی پیش رود. با این حال نگاه این رویداد سینمایی در سال جاری متفاوت خواهد بود، زیرا باید اقدامات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

جشنواره ونیز پیش تر اعلام کرده بود که مسیر مجازی را نخواهد رفت، اما در بررسی‌ها به این نتیجه رسید که بخشی تحت عنوان "اتاق نمایش آنلاین" را برای کسانی که قادر به حضور در جشنواره نیستند ایجاد کنند.

کشور ایتالیا مرزهای خود را از روز سوم ماه ژوئن (چهاردهم اردیبهشت‌ماه) برای مسافران اروپایی باز خواهد کرد و محدودیت سفرهای داخلی نیز برداشته خواهد شد. این کشور که سخت‌ترین مواجه با ویروس کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشت، در هفته‌های اخیر از قرنطینه خارج شده و برخی کسب و کارها آغاز به کار کردند.

کد خبر 425536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.