نمایندگان اصفهان در مجلس دهم مانع تشکیل اصفهان شمالی شدند

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس دهم با جدیت مانع تشکیل استان اصفهان شمالی شدند؛ زیرا تشکیل استان‌های کوچک عمل عدم توسعه یافتگی است و باعث ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای می‌شود

حیدر علی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد نمایندگان مردم اصفهان در مجلس دهم اظهار کرد: مهمترین دستاورد نمایندگان مجلس دهم اصفهان این بود که علی‌رغم اختلاف نظرهای سیاسی، هیچگاه منافع استان را فدای سیاست نکردند. وحدت بین نمایندگان مجلس اصفهان در مجلس دهم زبانزد همه نمایندگان بود.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین اولویت اصفهان زاینده رود است. نمایندگان اصفهان در مجلس دهم توانستند ستاد احیای زاینده رود را به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل دهند. بسیاری از طرح‌های فراموش شده در زمینه تأمین منابع آب اصفهان مانند تونل سوم را راه اندازی شده و اعتبارات قانونی برای اجرای آن تأمین شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم تاکید کرد: نمایندگان اصفهان در مجلس گذشته با جدیت به مقابله با عدم اجرای مصوبات شورای عالی آب و برداشت بی رویه از زاینده رود پرداختند؛ زیرا طبق مصوبه شورای عالی آب هر نوع برداشتی از زاینده رود باید پس از راه افتادن بهشت آباد و تونل سوم انجام شود. نمایندگان از برداشت آب برای صنایع بن بروجن و برداشت خلاف در بالادست چهارمحال و بختیاری جلوگیری کردند.

عابدی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته مرز اصفهان و استان‌های همجوار دچار تغیراتی شده بود که با مکاتبات انجام شده، این تغییرات اصلاح شد.؛ همچنین در شرق شهرستان اصفهان حدود ۲۰۰ روستا فاقد خدمات درمانی و بهداشتی تخصصی بودند که طی نامه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و پیگیری نمایندگان اصفهان، طرح اولیه مبنی بر افتتاح ۱۰ کلینیک تخصصی در این مناطق تهیه شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای نمایندگان اصفهان در مجلس دهم، جلوگیری از گسترش معادن گچ و همچنین جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی شن و ماسه و کود در شرق شهرستان بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس دهم با جدیت مانع تشکیل استان اصفهان شمالی شدند؛ زیرا تشکیل استان‌های کوچک عمل عدم توسعه یافتگی است و باعث ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای می‌شود.

عابدی یادآور شد: راهکار اساسی برای رسیدن به اهداف این طرح نه ایجاد استان جدید، بلکه «تمرکززدایی و تفویض اختیارات اداری مالی» به سطوح و واحدهای زیرین تقسیمات کشوری در مجرای قانون، در تطابق با وحدت و یکپارچگی ملی، فرامین، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت است و باید به گونه‌ای باشد که رافع مسائل و مشکلات همه شهرستان‌ها در همه استان‌های کشور باشد.

وی ادامه داد: سیستم کنونی تقسیمات کشوری ایران سیستمی ناکارآمد است که نیازمند اصلاح و تغییرات اساسی همه جانبه و مبتنی بر شاخص‌های علمی و کیفی و متناسب با ویژگی‌های فضایی جغرافیایی کشور و نیز بر اساس رویکرد «تمرکززدایی» از طریق اصلاح ساختار اداری و مدیریتی کشور و بازتعریف روابط و اختیارات درون استانی، بین استانی و استانی است. به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که لایحه جامع تقسیمات کشوری به تصویب نرسیده، از هرگونه تغییر در تقسیمات کشوری اجتناب کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم در پایان با اشاره به اولویت‌های نمایندگان مجلس یازدهم اصفهان، گفت: اولویت نمایندگان اصفهان در مجلس یازدهم رسیدگی به زاینده رود؛ زیرا این مبحث مهمترین چالش استان اصفهان است. نمایندگان باید سعی کنند ستاد احیای زاینده رود را فعال نگه داشته و پیگیر پروژه‌های انتقال آب به استان باشند.

کد خبر 425442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.