اجرای مشترک ارکستر سازهای ملی با همراهی رادمیر قلی‌اف

رکستر سازهای ملی ایران در ادامه اجراهای خانگی خود قطعه "الالیی" را با همراهی هنرمند مشهور آذربایجان، رامیز قلی‌اف برای انتشار آماده کرد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر قربانی - رهبر ارکستر سازهای ملی - درباره این همکاری توضیح داد: در ادامه اجراهای خانگی این ارکستر در دوران قرنطینه و توقف اجراهای صحنه‌ای تصمیم به همکاری مشترک با هنرمندان کشور آذربایجان گرفتیم که در این‌باره به استاد رامیز قلیاف پیشنهاد همکاری داده شد، او هم از این موضوع استقبال کرد.

این رهبر ارکستر و آهنگساز درباره مراحل آماده‌سازی این اجرا ادامه داد: چند قطعه برای اجرا پیشنهاد شد که استاد قلی‌اف قطعه "الالی" اثر واصف آدی گوزلف آهنگساز آذربایجانی را انتخاب کرد. بلافاصله تنظیم این قطعه را برای ارکستر شروع و مقدمات کار را فراهم کردم.

او افزود: نوازندگان ارکستر سازهای ملی نیز فیلم اجرای خود را ارسال کرده‌اند و مراحل آماده‌سازی فیلم اجرا در حال نهایی شدن است.

قربانی درباره همکاری این هنرمند آذربایجانی گفت: استاد قلی‌اف از این حرکت و اجرا با ارکستر ایران استقبال کرد و معتقد است در این شرایط شنیدن موسیقی حتی برای لحظاتی کوتاه مایه دلگرمی انسان‌هاست.

در ادامه آماده‌سازی دومین اجرای خانگی ارکستر سازهای ملی ایران، قطعه "الالیی" با حضور استاد رامیز قلی‌اف در روز عید فطر منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 425266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.