عابدی: روز قدس روز بیداری مردم جهان است

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: راهپیمایی روز قدس نیز روز آگاهی و بیداری مردم جهان بوده و جامعه جهانی را نسبت به مظلومیت ملت فلسطین آگاه می‌سازد.

حیدرعلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز قدس اظهار کرد: عقل همه انسان‌ها گواهی می‌دهد که اسرائیل رژیمی غاصب و تجاوزگر است که باید سرزمین فلسطین را به مردم این کشور تحویل دهد تا مردمش برای سرزمین و کشور خود تصمیم بگیرند. برخی گمان می‌کنند از بین رفتن اسرائیل به معنای نابود کردن همه یهودیان روی زمین است؛ در حالی که این برداشتی اشتباه از راهکار جهان اسلام برای حل موضوع فلسطین است.

وی افزود: زمانی که جهان اسلام صحبت از نابودی رژیم صهیونیستی می‌کند، هدفی جز برقراری آزادی و دموکراسی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی ندارد. باید اقلیت‌های قومی و مذهبی که در فلسطین زندگی می‌کنند حق برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل دولتی بر پایه دموکراسی را داشته باشند؛ هر دولتی که در فلسطین سر کار بیاید باید به منافع ملی همه مردم این سرزمین توجه کند؛ نه اینکه تنها رسیدگی به منافع یهودیان و صهیونیست‌ها را در اولویت و هدف خود قرار دهد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: تعداد زیادی از کشورها به وضعیت فلسطین و مظلومیت مردم آن واقف هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه از ایالات متحده آمریکا می‌ترسند جرأت بیان موضع خود در دفاع از مردم فلسطین را ندارند.

عابدی تاکید کرد: بحث فلسطین دغدغه مشترک همه مسلمانان جهان است. راهپیمایی روز قدس نیز روز آگاهی و بیداری مردم جهان بوده و جامعه جهانی را نسبت به مظلومیت ملت فلسطین آگاه می‌سازد.

وی ادامه داد: جنبش‌های مردمی مخالف با اسرائیل که در فلسطین اشغالی و نوار غزه شکل گرفته‌اند، برگرفته از آثار روز قدس و تبلور فرهنگ مقاومت در این منطقه هستند. ملت فلسطین در روز قدس می‌فهمند که در دنیا تنها نیستند و بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی دنیا حامی آنها هستند.

کد خبر 425100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.