۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
بیمه سلامت نمایندگی جدید ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: مجوز نمایندگی جدید بیمه سلامت در استان اصفهان نمی‌دهیم و نمایندگی های فعال مربوط به قراردادهای گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بانک پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر بیمه روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۱۲۰ هزار نفر سایر اقشار، ۳۷۰ هزار نفر کارمند، ۲۷۰ هزار نفر بیمه همگانی، ۵۰ هزار بیمه ایرانیان و چهار هزار و ۹۶۰ نفر بیمه بیماری‌های خاص هستند.

وی با بیان اینکه بیماران خاص هیچ فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند، افزود: در مجموع یک میلیون عملیات بیمه گری در استان اصفهان انجام می‌شود که از طریق ادارات خود بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان دولت که ۸۵ مرکز طرف قرار داد ما هستند خدمات را ارائه می‌دهند.

نمایندگی جدید نمی‌دهیم

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد: بیمه سلامت هیچ نمایندگی جدیدی را ندارد و تنها مراکزی که قبلاً قرار داد داشته اند فعالیت دارند.

وی حق بیمه سلامت را ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: از بیمه شدگان درخواست داریم در آزمون وسع برای بیمه سلامت شرکت کنند تا در استفاده از خدمات بیمه‌ای دچار مشکل نشوند، تاکنون افراد کمی در استان این آزمون را سپری کرده‌اند.

بانک تاکید کرد: تاکنون ۵۰ درصد از افرادی که مشارکت کرده‌اند پاسخ رایگان شدن بیمه را دریافت کرده‌اند و چنانچه بیمه شدگان نسبت به نتیجه آزمون وسع اعتراض دارد می‌تواند با مراجعه مجدد به سامانه‌ای که آزمون داده است اعتراض خود را ثبت کند.

نسخه نویسی الکترونیکی را اول خرداد آغاز می‌کنیم

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: از ابتدای خرداد وارد فاز جدی تر این پروژه خواهیم شد و در آذرماه این طرح باید به صورت کامل اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی با استاندار جلساتی را داشتیم و قرار شد این موضوع به فرمانداری‌ها و پس از آن به نظام پزشکی ابلاغ شد، ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت نیز در این زمینه ابلاغیه‌هایی را به استان‌ها ارسال کرده است.

وی با بیان آموزش پزشکان در شهرستان‌ها در دستور کار است، اضافه کرد: در نظر داریم زودتر از موعد مقرر این طرح را به صورت کامل اجرایی کنیم.

زیرساخت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی کافی نیست

بانک با بیان در کل کشور ۴۳ هزار مؤسسه طرف قرار داد بیمه سلامت است، ادامه داد: از نظر زیرساختی برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی مشکلاتی داریم که حل همه آنها زمانبر است.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه مؤسسات خصوصی و دولتی اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شده است، مراکز دولتی را تا آبان تسویه کرده‌ایم و بخش خصوصی را نیز حدود همین زمان تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه بیمه سلامت در استان اصفهان با چهار هزار و ۳۰۰ مؤسسه طرف قرارداد است، ادامه داد: الکترونیکی شدن نسخه به تسریع ارائه خدمات بهتر به این مؤسسات کمک می‌کند.

داروخانه‌ها موظف به ارائه نسخه الکترونیکی شدند

وی با بیان اینکه با توجه به تفاهم نامه وزارت بهداشت و بیمه سلامت ایرانیان داروخانه‌ها موظف شدند نسخ را از درگاه وزارت بهداشت برای بیمه ارسال کنند، افزود: مبنای پرداخت حق بیمه به داروخانه‌ها از همین طریق خواهد بود.

کلاهبرداری افراد سودجو به نام بیمه سلامت

بانک با تاکید براینکه اخیراً برخی افراد سودجو به نام بیمه سلامت از طریق تلفن نسبت به برخی کلاهبرداری‌ها اقدام کرده‌اند، ادامه داد: باید توجه داشت که بیمه سلامت هیچ نمایندگی تلفنی ندارد و شهروندان با ارائه دفترچه می‌توانند خدمات را دریافت کنند.

وی به راه‌اندازی شماره تلفن پنج رقمی ۳۴۱۶۶ برای بیماران تحت پوشش سلامت برای تأمین داروهای خود در بحران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۶۶۶ نیز برای پاسخگویی به ابهامات شهروندان برای بیماری کرونا راه اندازی شد و خدمات خوبی را ارائه کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه در بحران کرونا چنانچه بیماران مبتلا به کرونا بیمه نداشتند و بستری می‌شدند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گرفتند، اضافه کرد: در استان اصفهان موارد اینچنینی داشتیم اما آمار آن را در دست نداریم.

وی در خصوص بیمه مددجویان بهزیستی در استان اصفهان اظهار کرد: سازمان بهزیستی با سازمان بیمه سلامت قرار داد می‌بندد، خود بهزیستی سهمیه بندی استانی می‌کند و محدودیت افراد تحت پوشش به دلیل اعلام اشتباه بهزیستی است.

بانک با بیان اینکه برای داروهای دیابت باید هر شش ماه یکبار باید تأییدیه از بیمه دریافت کنند، ادامه داد: این داروها وارداتی است باید بیمه شدگان روش استفاده صحیح از این داروها را بدانند چرا که بیمه، بیمه شده و اقتصاد کشور در این زمینه متضرر می‌شوند.

وی تاکید کرد: با آموزش‌های صورت گرفته مصرف انسولین در استان به نصف رسید.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان برخی درخواست‌های پاراکلینیکی نیز ضروری نیست، ادامه داد: این در حالی است که به دلیل درخواست پزشک و یا بیمار درخواست‌های غیر ضرور اعلام و انجام می‌شود که این امر نیز هزینه بر است.

کد خبر 424572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.