مطالبه ۹۵ میلیارد ریالی شهرداری زنجان از ادارات دولتی

شهردار زنجان گفت: مطالبات شهرداری زنجان از ادارات دولتی و سازمان‌های اجرایی قریب به ۹۵ میلیارد ریال است.

حبیب‌الله یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ماده ۷ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به واریز سهم شهرداری از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره دارد، اظهار کرد: این سهم باید مستقیماً به حساب شهرداری واریز شود.

وی گفت: ماده ۱۰ این قانون به اختصاص ۵۰ درصد موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره دارد و ماده ۱۳ نیز به تخفیف ۵۲ درصد حق ورودی کالاهای وارداتی به شهرداری‌ها تاکید دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه به تخصیص ۵۰ درصد نرخ‌های مالیاتی ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم در ماده ۱۰ این قانون اشاره شده است، افزود: الزام دستگاه‌های اجرایی به واریز بهای خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تا پایان سال مالی به حساب شهرداری‌ها، کمک شایانی به تأمین منابع مالی درآمدی شهرداری خواهد کرد.

یگانه با بیان اینکه ضمانت اجرایی در خصوص وصول و دریافت مواد اشاره شده لایحه درآمدهای پایدار از جمله تبصره ۶ ذیل ماده ۱۵.۹.۷.۶.۵ همچنین تبصره‌های ذیل ماده ۱۶ پیش‌بینی نشده است، افزود: با اجرای مواد ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۵، و ۱۶ درآمد شهرداری‌ها رشد قابل توجهی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای لایحه باید آئین دادرسی مناسبی برای مواد مختلف مخصوصاً ماده ۱۵ و تبصره ۲ و ۳ ماده ۱۶ در نظر گرفته شود.

شهردار زنجان به مطالبات شهرداری زنجان تا پایان سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: مطالبات شهرداری زنجان از ادارات دولتی و سازمان‌های اجرایی قریب به ۹۵ میلیارد ریال و بدهی این شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی بابت هزینه‌های انجام شده تا پایان سال ۹۸ بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 424543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.