برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان برای تکدی‌گری استفاده می‌کنند

معاون خدمات شهر شهردار کرج گفت: متاسفانه از آنجایی که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه داشته و باز رها می‌شوند.

به گزارش ایمنا، علی اصغر همتی با بیان اینکه سیکل معیوب ساماندهی متکدیان کرج باعث شده تعداد آنها روز به روز افزایش یابد، اظهار کرد: طبق قانون شهرداری تنها وظیفه ایجاد مجتمع اردوگاهی برای انتقال متکدیان و جمع آوری این افراد را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۷۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری و جهت ساماندهی به مجتمع اردوگاهی شیخ آباد یا مجموعه الغدیر منتقل می‌شوند.

معاون خدمات شهر شهردار کرج اضافه کرد: متأسفانه از آنجایی که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه داشته و باز رها می‌شوند چون ظرفیت این مراکز محدود است و امکان نگهداری طولانی مدت از آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این متکدیان اتباع خارجی هستند به طوری که برخی از آنها مستقیماً به کرج می‌آیند تا بتوانند بدون دردسر تکدی‌گری کنند.

همتی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان و نوجوانان برای تکدی گری سو استفاده کرده و صبح آنها را در چهارراه‌ها پیاده و شب جمع‌آوری می‌کنند، اگر همکاری دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان بیشتر شود، ساماندهی این وضعیت آشفته در کرج کار چندان سختی نیست.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری طبق وظیفه خود در تلاش است چهار راه‌ها را برای متکدیان ناامن کند و با استفاده از یک دستگاه ون سرکشی مداوم اجازه فعالیت بی درسر را از متکدیان گرفته است.

معاون خدمات شهر شهردار کرج گفت: باید هماهنگی بیشتری با متولیان ساماندهی متکدیان صورت بگیرد تا شهرداری مجبور به رها سازی متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌کند، نشود.

منبع: ایسنا

کد خبر 424231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.