۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
حاشیه‌نشیان سد منجیل در خطرند

شهردار منجیل گفت: یکی از مشکلات و بحران‌هایی که در این شهر وجود دارد و جزو دغدغه‌های مجموعه شهرداری و مدیریت شهری است، رانش ساختمان‌های ساخته شده در حاشیه سد منجیل است که نزدیک به ۵۰ خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند و خطر هر لحظه جان آنان را تهدید می‌کند.

بابک خیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولت باید نسبت به رانش ساختمان‌های حاشیه سد منجیل که در جنوب این شهر قرار دارد توجه و حساسیت بیشتری داشته باشد، زیرا در حال حاضر جان بسیاری از شهروندان در این نقطه در خطر است.

وی افزود: مردم این منطقه توان و قدرت مالی ندارند تا اقدامی در جهت مقابله با مشکلات رانش آن انجام دهند و در این زمینه هم نمی‌توانند مشارکت مالی داشته باشند.

شهردار منجیل با تاکید بر اینکه اجرای پروژه دیوار حائل این منطقه، نیازمند اعتبارات دولتی است، تصریح کرد: در گذشته برای اجرای پروژه دیوار حائل این نقطه بودجه‌ای اختصاص یافته بود، اما متأسفانه برای آن هزینه نشد. در این رابطه چندین بار با فرمانداری و ستاد بحران شهرستان رودبار مکاتبه کرده ایم و منتظر تصمیم گیری مسئولان هستیم.

خیرزاده با اشاره به اینکه در شهر منجیل بافت فرسوده زیادی وجود دارد، افزود: بعد از وقوع زلزله منجیل ساخت و سازها در بافت شهری غیر اصولی انجام شده و بسیاری از نقاط نیاز به اصلاح ترافیکی دارند.

وی ادامه داد: چهار نقطه حادثه خیز در این شهر وجود دارد که آن‌ها را شناسایی و در شورای ترافیک شهرستان رودبار مطرح کرده ایم، میدان هرزویل و میدان ایثارگران دو نقطه حادثه خیز است که نیاز به اصلاح فوری دارند و اگر شورای ترافیک به شهرداری مجوز اصلاح این نقاط را بدهد، شهرداری می‌تواند آن را انجام دهد.

شهردار منجیل اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحران شدید مالی که شهرداری با آن دست به گریبان است و توان پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود را ندارد، اعتبار اجرای چنین پروژه‌هایی باید از طریق کمک‌های دولتی و اعتبارات استانی تأمین شود.

به گزارش ایمنا، شهر منجیل از توابع شهرستان رودبار محسوب می‌شود و در ۷۵ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 423702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.